MOL Polska będzie chciał docelowo, po zakończeniu rebrandingu stacji przejętych od Grupy Lotos, połączyć się ze spółką Slovnaft Polska i dokonać unifikacji całej sieci pod marką MOL, poinformował ISBnews CEO MOL Polska Richard Austen.
„Prędzej czy później będziemy chcieli się połączyć ze spółką Slovnaft Polska i dokonać ujednolicenia stacji na polskim rynku pod marką MOL, ale na razie trudno wskazać termin tej operacji, bo stacje działające w sieci Slovnaft Partner funkcjonują w nieco innym modelu biznesowym, który sprowadza się głównie do zakupu paliwa od firmy Slovnaft Polska. Dlatego są one traktowane przez MOL jako element rynku hurtowego, a nie detalicznego” – powiedział Austen w rozmowie z ISBnews.
Zaznaczył, że spółka będzie chciała przedstawić właścicielom stacji Slovnaft Partner ofertę podpisania umowy franczyzowej z MOL Polska, ale nie będzie tego robić „na siłę”.
„Planujemy im zaoferować umowę na tyle atrakcyjną, żeby większość z nich zgodziła się przejść pod skrzydła MOL, ale jedną z opcji dla tych partnerów, którzy się na to nie zdecydują, jest pozostawienie im możliwości funkcjonowania na dotychczasowych zasadach i pod dotychczasowym brandem” – dodał szef MOL Polska.
Obecnie w sieci stacji MOL w Polsce, liczącej na koniec 2023 r. 481 placówek, nieco ponad 80 stanowią obiekty Slovnaft Partner, głównie w południowo-wschodniej części kraju.
Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie. Miał 23,11 mld USD skonsolidowanych przychodów w 2022 r. Po przejęciu polskiej sieci Grupy Lotos, MOL Polska miał 481 stacji na koniec 2023 r.
Źródło: ISBnews