Cele Novaturas obejmują wypracowanie 210-225 mln euro przychodów, 3-5 mln euro EBITDA i 1-3 mln euro zysku netto w 2023 r., poinformował CEO Vitalij Rakovski. Spółka chciałaby też obsłużyć w tym roku 270-290 tys. klientów wobec 267 tys. w 2022 r.
Cele „taktyczne” spółki na 2023 r. obejmują m.in. utrzymanie pozycji lidera na rynku w ujęciu zdolności operacyjnych, koncentrację na digitalizacji usług oraz zachęcanie klientów do wcześniejszych rezerwacji i zakupu dodatkowych usług, wymienił Rakovski podczas konferencji prasowej.
Z jego słów wynika, że w przypadku powodzenia spółka może wypłacić dywidendę za 2023 r.
„Tak, zgodnie z naszą polityką dywidendową, jeśli wszystko będzie osiągnięte zgodnie z planem” – powiedział CEO, pytany o możliwość podzielania się zyskiem w przypadku realizacji celów finansowych w 2023 r.
W 2022 r. spółka miała 0,22 mln euro skonsolidowanej straty netto w porównaniu z 0,91 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 196,96 mln euro w porównaniu z 109 mln euro rok wcześniej.
Novaturas jest największym operatorem turystycznym na Litwie, Łotwie i w Estonii zarówno pod względem wartości sprzedaży, jak i liczby pasażerów. Grupa ma ponad 40% udziału w regionie w rynku zorganizowanych lotów czarterowych. Spółka zadebiutowała na GPW w 2018 r.
Źródło: ISBnews