Oponeo odnotowało 22,24 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2021 r. wobec 13,53 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 26,91 mln zł wobec 12,12 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 622,06 mln zł w I poł. 2021 r. wobec 459,96 mln zł rok wcześniej.
„W I półroczu 2021 roku Grupa Oponeo uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 622 057 tys. zł wobec 459 957 tys. zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Głównym elementem przychodów były przychody ze sprzedaży opon, które wyniosły 481 076 tys. zł i wzrosły 19% w stosunku do I półrocza 2020 roku. Przedstawiały one 77,3% całości przychodów ze sprzedaży grupy. 35,2% wzrost przychodów został zrealizowany mimo spowolnienia gospodarczego w kraju i na świecie wywołanego przez epidemię SARS-CoV-2” – czytamy w komunikacie.
W I półroczu 2021 roku Grupa Oponeo sprzedała 1 809 tys. opon, tj. o 7,2% więcej niż analogicznym okresie poprzedniego roku. Liczba sprzedanych opon przez spółkę dominującą w I półroczu 2021 roku wyniosła 1 692 tys., co stanowi 93,5% wszystkich sprzedanych przez grupę opon.
Największy udział w strukturze sprzedaży miały opony letnie – sprzedano ich w kraju i za granicą łącznie 1 284 tys. szt., co stanowiło 70,9% udziału w sprzedaży opon w I półroczu 2021 roku. Łącznie na wszystkich rynkach sprzedano 209 tys. opon zimowych, o 67,2% więcej niż w I półroczu 2020 roku. Rosnącym zainteresowaniem cieszyły się także opony całoroczne, których sprzedano łącznie 317 tys. szt., co stanowi wzrost o 32,6%.
W I półroczu 2021 roku Grupa Oponeo sprzedała także 83 tys. felg (zarówno aluminiowych, jak i stalowych), czyli o 46,9% więcej niż w I półroczu 2020 roku.
„Poza umacnianiem pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju poprzez dalszy rozwój sprzedaży i optymalizacją sprzedaży na rynkach zagranicznych Grupa Oponeo zamierza rozwijać projekty e-commercowe realizowane przez spółki zależne i stowarzyszone w tym spółkę LAM S.A., która uruchomiła w I półroczu 2021 roku sprzedaż metalowych drabin i regałów za pośrednictwem sklepu internetowego edrabiny” – powiedział prezes Dariusz Topolewski, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2021 r. wyniósł 16,98 mln zł wobec 8,8 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Oponeo, z siedzibą w Bydgoszczy, jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.
Źródło: ISBnews