Plantwear odnotował 64 tys. zł jednostkowej straty netto w II kw. 2020 r. wobec 116 tys. zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 47 tys. zł wobec 185 tys. zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,18 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 1,97 mln zł rok wcześniej.
„Wpływ na wyniki spółki w tym okresie miały niepewne nastroje konsumentów w początkowej fazie pandemii, a także nakłady inwestycyjne związane ze zwiększaniem skali biznesu. W minionym kwartale spółka poniosła koszty związane z uruchomieniem platformy sprzedażowej Giftbay.pl, oferującej spersonalizowane prezenty oraz gadżety. Serwis spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów – już w drugim miesiącu działalności, nowa marka wypracowała ponad 30 000 zł przychodu. Wpływ na wyniki finansowe w omawianym okresie miał też zakup materiałów i półproduktów dla nowej linii biżuterii wykonanej z metali szlachetnych, a także doposażenie nowej nieruchomości” – czytamy w komunikacie.
„Jako specjaliści w dziedzinie sprzedaży internetowej przewidujemy, że ogólnoświatowy wzrost popularności kanałów e-commerce nie jest jedynie chwilowym trendem, ale fundamentalną zmianą nawyków zakupowych społeczeństwa. Sytuacja rynkowa nam sprzyja, a poczynione w ostatnim czasie inwestycje to ważny krok w kierunku znaczącego rozwoju naszej firmy” – powiedział prezes Wiktor Pyrzyk, cytowany w komunikacie.
Planowane działania w obrębie marki Plantwear to przede wszystkim systematyczne poszerzanie asortymentu i trafianie do nowych grup odbiorców. W opinii Pyrzyka, w ciągu najbliższych 2-3 lat ta gałąź działalności ma potencjał do wzrostu skali o 100%. Kolejnym ważnym elementem mającym wpływ na rozwój biznesu jest dalsze rozwijanie marek uzupełniających – Plantwear Home oraz Plantwear Kids.
„Marki Plantwear Home i Plantwear Kids to koncepcje, które rozwijamy już od jakiegoś czasu, jednak do tej pory ograniczeniem był nasz zakład produkcyjny, który okazał się zbyt mały, aby w pełni wykorzystać potencjał tych projektów. Zwiększenie ich skali będzie możliwe wraz z przeprowadzką do nowej siedziby” – dodała wiceprezes Ewelina Bury.
Plantwear przewiduje dalsze wzrosty sprzedaży na platformie Giftbay.pl, a docelowo w ciągu najbliższych dwóch lat zbliżenie się do obecnego poziomu sprzedaży produktów Plantwear. Platforma Giftbay będzie również funkcjonowała na rynkach zagranicznych. Obecnie trwają prace związane z jej tłumaczeniem na języki angielski i rumuński, które planowo mają zakończyć się we wrześniu 2020 r. W strategii rozwoju zarząd przewiduje również premierę kolejnego serwisu e-commerce, który nie jest ściśle powiązany z działalnością Plantwear. Prace powinny się zakończyć przed końcem 2020 roku, podsumowano.
W I poł. 2020 r. spółka miała 0,25 mln zł jednostkowej straty netto w porównaniu z 0,17 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4,52 mln zł w porównaniu z 3,27 mln zł rok wcześniej.
Plantwear działa na rynku lifestyle’owych akcesoriów drewnianych, jest producentem wysokiej jakości, unikatowych drewnianych zegarków, biżuterii i akcesoriów. Na początku 2020 r. Plantwear zadebiutował na rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews