Play szacuje, że po wprowadzeniu 13 marca przez polski rząd stanu zagrożenia epidemicznego, skorygowana EBITDA w I kw. tylko nieznacznie odbiegała od oczekiwań, a proces inwestycyjny i związane z nim nakłady przebiegają bez zakłóceń, podobnie jak generowanie gotówki, podała spółka. Play nie ma obecnie podstaw do zmiany założeń na 2020 rok.
„Wstępne spostrzeżenia na temat wpływu sytuacji na działalność operacyjną i finanse spółki można podsumować następująco. Przychody z usług w marcu były o kilka procent wyższe niż planowano, głównie ze względu na wzrost ruchu od innych operatorów. Przychody i koszty roamingu międzynarodowego w marcu były porównywalne z przedkryzysowymi poziomami z początku roku. ARPU w marcu było o kilka procent wyższe niż oczekiwano, zarówno w segmencie kontraktowym, jak i usług przedpłaconych” – czytamy w komunikacie.
Według spółki, przychody ze sprzedaży urządzeń abonenckich w marcu były o około 30% niższe od pierwotnego planu, a koszty operacyjne były pod kontrolą.
„Podsumowując, skorygowana EBITDA Play w pierwszym kwartale tylko nieznacznie odbiegała od oczekiwań. Proces inwestycyjny i związane z nim nakłady przebiegają bez zakłóceń, podobnie jak generowanie gotówki. Na tym etapie spółka nie ma podstaw do zmiany założeń na 2020 rok i zapewni bardziej szczegółowe informacje przy publikacji wyników za I kw. 2020 r.” – czytamy także.
Po wprowadzeniu w dniu 13 marca br. przez polski rząd stanu zagrożenia epidemicznego, w porównaniu do tygodnia poprzedzającego, ruch głosowy w sieci Play wzrósł o 34%, a przesył danych o 19%, osiągając w szczycie 50%, co pozostało jednak bez wpływu na jakość świadczonych usług, podano także.
„Prawie połowa punktów sprzedaży Play pozostaje wciąż otwarta. Jednocześnie ruch na stronie internetowej Play rośnie, a liczba aktywnych kont Play24 przekroczyła 5 mln, co skutkuje wzrostem liczby transakcji w kanałach zdalnych o ok. 75%. Ponadto, w ciągu ostatnich 3 tygodni marca, Play podjął szereg inicjatyw mających na celu wsparcie swoich klientów, w szczególności seniorów powyżej 65 roku życia, studentów oraz przedstawicieli małych firm” – czytamy także.
Odpowiadając na potrzeby i realne trudności z jakimi borykają się klienci w wieku powyżej 65 lat w związku z wprowadzeniem stanu epidemii, operator wydłużył termin płatności faktur oraz ważność konta do końca czerwca w ofertach na kartę.
„Play zachęca swoich klientów, do korzystania z aplikacji Play24 lub strony play.pl, które umożliwiają zdalne zarządzanie swoim kontem. Jednak, aby wesprzeć tych klientów, którzy nie mają możliwości korzystania z kanałów zdalnych, operator otworzył dodatkowe 35 Punktów Wsparcia Klienta. Oprócz tego umożliwił zdalny proces wymiany karty SIM, aby zminimalizować konieczność przemieszczania się i bezpośrednich kontaktów” – czytamy dalej.
Play proponuje także usługę telekonferencji, aby pomóc klientom biznesowym w dostosowaniu się do pracy w domu. Pozwala ona na jednoczesny udział 20 uczestników, łączących się zarówno poprzez sieci komórkowe, jak i stacjonarne.
Ponadto operator rozpoczął kampanię edukacyjną na temat bezpieczeństwa w sieci, aby odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na działania mające na celu zapewnienie cyberbezpieczeństwa. Play wprowadził zero-rating dla platform edukacyjnych, aby umożliwić uczniom uczestniczenie w zdalnej edukacji oraz wesprzeć Ministerstwo Edukacji w nowym modelu nauczania. Dodatkowo, przygotował dla uczniów i studentów specjalne promocje w ofertach Internetu na kartę.
„W celu zaspokojenia szybko rosnącego zapotrzebowania na transmisję danych oraz zapewnienia każdemu możliwości kontaktu online w okresie epidemii, Play wprowadził dla całej bazy klientów bezpłatne pakiety 10 GB. Dodatkowo udostępnił kanały z pakietów Extra i Kids bez dodatkowych opłat w ramach PLAY NOW, a także dostęp do Amazon Prime Video, TVN24GO oraz serwisu muzycznego TIDAL. Ponadto, aby wesprzeć polski personel medyczny i zaspokoić potrzeby szpitali w zakresie sprzętu medycznego, Play podjął decyzję o przekazaniu 1 mln zł na Fundusz Interwencyjny WOŚP” – czytamy także.
Play umożliwił pracę zdalną większości pracowników, w tym dla pracownikom call center i zespołów IT. W celu zapewnienia pracownikom i klientom maksymalnego bezpieczeństwa, osoby pracujące w punktach sprzedaży, magazynie czy centrum nadzoru sieci przestrzegają wszystkich zasad bezpieczeństwa oraz stosują się do najwyższych standardów zalecanych przez rząd i Ministerstwo Zdrowia.
Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.
Źródło: ISBnews