SmarTel Plus – polsko-estoński startup IT działający w Europie pod marką Apifonica – przejął 100% udziałów w niemieckiej firmie Tenios. Transakcja jest jednym z elementów realizacji strategii ekspansji w Europie Zachodniej i ma pomóc w dostarczaniu rozwiązań do automatyzacji komunikacji na rynku niemieckim, podano w komunikacie.
„Cieszymy się, że będziemy mogli współpracować z Tenios. Stworzyła ona wyjątkowy produkt i wspaniałą kulturę organizacyjną. Łącząc się z Tenios będziemy mogli dostarczyć dodatkową wartość naszym klientom dzięki wzajemnie uzupełniającej się ofercie. Rozwijanie portfolio produktów to kolejny krok w realizacji naszej misji, aby pomagać klientom na całym świecie, definiować przyszłość komunikacji biznesowej” – powiedział założyciel i dyrektor zarządzający Apifonica, Denis Shirokii cytowany w komunikacie.
„Nie mogliśmy sobie nawet wyobrazić lepszego partnera do dalszego rozwoju i ekspansji. Dzięki nowym możliwościom możemy zaoferować naszym klientom szerszy zestaw narzędzi komunikacji cyfrowej. Mając siedzibę w Niemczech, mamy przewagę konkurencyjną, aby dostarczać te narzędzia na dużym i opartym na technologii cyfrowej rynku, jednocześnie wykorzystując międzynarodowy zasięg firmy Apifonica, co będzie stanowiło nasz wyróżnik” – stwierdził dyrektor generalny Tenios GmbH Umit Öztürk.
Chmura Tenios łączy w sobie wszystkie standardowe usługi typowe dla systemów telekomunikacyjnych z najnowszymi funkcjami klasy korporacyjnej. Funkcje te są dostępne w jednej łatwo skalowalnej platformie do komunikacji audio w czasie rzeczywistym. Do klientów Tenios należy więcej niż 2 tys. firm, w tym m.in. Ergo, Huawei, Teufel, Sunpoint. Firma działa na rynku od 2001 roku.
Apifonica oferuje w pełni konfigurowalne rozwiązanie do automatyzacji komunikacji w obszarze HR, sprzedaży i obsługi klienta. Jedną z usług firmy jest też Incognito, która umożliwia zastąpienie numeru telefonu wirtualnym, co chroni przed spamem i próbami oszustw ze strony cyberprzestępców.
Źródło: ISBnews