Proacta zapowiedziała uruchomienie autorskiej platformy „Dbam o siebie”, której premiera zaplanowana jest na połowę bieżącego roku, podała spółka. W związku z planami rozwoju platformy akcjonariusze spółki zadecydowali o podwyższeniu kapitału poprzez emisję do 4 049 139 akcji serii N o wartości 0,5 zł za akcję w ramach subskrypcji zamkniętej z zachowaniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Pozyskane środki w wysokości do 2,02 mln zł częściowo zostaną przeznaczone na realizację wieloetapowej kampanii promocyjnej skierowanej do indywidualnych odbiorców.
Platforma „Dbam o siebie” to innowacyjne narzędzie przeznaczone dla osób, które pragną lepiej rozumieć wyniki swoich badań laboratoryjnych i efektywnie zarządzać stanem zdrowia. Platforma generuje spersonalizowane raporty zdrowotne na podstawie wyników badań, identyfikując potencjalne ryzyka zdrowotne w obszarach takich jak regulacja poziomu cukru we krwi, funkcjonowanie tarczycy, układ sercowo-naczyniowy, wątroba oraz przewód pokarmowy. Raporty dostarczają informacji o możliwym wpływie różnych czynników na te ryzyka, w tym dane o stylu życia, istniejących schorzeniach, symptomach, a także o wpływie diety, suplementacji oraz przyjmowanych leków, podano.
„Rocznie wykonuje się ponad 220 mln badań krwi w Polsce. Zauważyliśmy, jak wielu pacjentów potrzebuje szybkich i dokładnych informacji o swoim stanie zdrowia, przedstawionych w przystępny sposób. Nasze rozwiązania w zakresie przetwarzania badań medycznych i doświadczenie w tworzeniu algorytmów predykcyjnych pozwoliły opracować platformę dedykowaną użytkownikom indywidualnym. Platforma 'Dbam o siebie’ edukuje o potencjalnych ryzykach zdrowotnych i motywuje do zdrowszych nawyków. Liczymy, że w połowie roku będziemy mogli w pełni zaprezentować możliwości naszego rozwiązania” – powiedział prezes Paweł Ciesielka, cytowany w komunikacie.
Usługa „Dbam o siebie Smart LAB” będzie oferowana w modelu SaaS (Software as a Service), początkowo skierowana do klientów indywidualnych, którzy stanowią największą grupę odbiorców. W kolejnych etapach komercjalizacji przewiduje się współpracę z placówkami prywatnej opieki zdrowotnej oraz rozszerzenie działalności na sektor publiczny.
Podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariusze Proacta podjęli decyzję o podwyższeniu kapitału poprzez emisję akcji serii N, która będzie prowadzona w ramach subskrypcji zamkniętej. Dzień prawa poboru dla akcjonariuszy został wyznaczony na 11 czerwca, w związku z czym 7 czerwca jest ostatnim dniem sesyjnym, w którym będzie można kupić akcje uprawniające do wzięcia udziału w ofercie. W ramach emisji maksymalnie 4 049 139 akcji serii N spółka planuje pozyskać do 2 024 569,50 zł przy cenie emisyjnej 0,50 zł za akcję, wskazano również.
„Platforma 'Dbam o siebie’ jest efektem wielu miesięcy wytężonej pracy naszych zespołów ekspertów oraz dużych nakładów finansowych. Planowane intensywne działania marketingowe wymagają poniesienia dodatkowych kosztów, dlatego ogłaszamy zamkniętą emisję akcji serii N, która jest szansą dla obecnych akcjonariuszy na zwiększenie zaangażowania w spółce” – dodał wiceprezes Arkadiusz Zachwieja.
Proacta to spółka bioinformatyczna notowana na rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews