Pepco Group odnotowała przychody 1 481 mln euro w III kw. roku obrotowego 2023/2024 (kwiecień-czerwiec 2024), co oznacza wzrost o 7,6% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego, w tym Pepco o 12,6% do 929 mln euro, Poundland Group – spadły o 2,7% do 480 mln euro, a Dealz – wzrosły o 23,3% do 72 mln euro, podała spółka.
„Przychody Grupy według danych porównywalnych (LFL) za III kwartał spadły o 4,3%:
Przychody LFL sieci Pepco spadły o 2,7%, odzwierciedlając wcześniejszy okres świąt wielkanocnych, wolniejszą sprzedaż starszych towarów, które są wyprzedawane przy wykorzystaniu obniżek cenowych, a także wyzwania związane z łańcuchem dostaw, które wpływają na dostępność oferty letniej
Przychody LFL Poundland spadły o 6,9% z uwagi na kwestie, o których informowano poprzednio i które są obecnie rozwiązywane, dotyczące wprowadzania oferty produktowej Pepco w kategoriach odzieży oraz towarów codziennego użytku.
Przychody LFL Dealz spadły o 7,3% z uwagi na zmianę oferty produktów codziennego użytku na towary dostarczane przez Pepco oraz przez wysoce konkurencyjny rynek towarów szybkozbywalnych” – czytamy w komunikacie.
Utrzymuje się solidne odbicie rok do roku w marży brutto, napędzane wynikami Pepco, podkreślono.
„W dalszym ciągu realizujemy naszą strategię, by zapewnić bardziej zrównoważony wzrost – robiąc mniej, aby osiągnąć więcej – z większym naciskiem na poprawę rentowności. Poprawa marży brutto, którą zasygnalizowaliśmy w wynikach półrocznych, utrzymała się w trzecim kwartale, a zdyscyplinowane inwestycje kapitałowe przekładają się na solidny poziom generowanej gotówki. Zgodnie z naszą strategią, w trzecim kwartale otworzyliśmy mniejszą liczbę nowych sklepów netto (37), koncentrując się głównie na naszych głównych rynkach Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie osiągamy najwyższe zwroty” – skomentował przewodniczący wykonawczy (executive chair) Andy Bond, cytowany w komunikacie.
„Przychody Grupy w ujęciu porównywalnym w trzecim kwartale były poniżej naszych oczekiwań, częściowo ze względu na czynniki makro, takie jak trwające zakłócenia w łańcuchu dostaw, oraz kwestie wewnętrzne, w tym wolniej sprzedające się starsze kolekcje, które są obecnie wyprzedawane, a także przejście na odzież i towary ogólne z oferty produktowej Pepco w Poundland i Dealz. Aktywnie zwiększamy dostępność i poszerzamy zakres oferowanego przez nas asortymentu. Spodziewamy się, że korzyści wynikające z tych działań zobaczymy w nowym roku obrotowym” – dodał.
Narastająco w I-III kw. roku obrotowego przychody Grupy wyniosły 4 681 mln euro (wzrost o 10% przy stałym kursie i spadek o 3,1% LFL), w tym Pepco – 2 915 mln euro (odpowiednio: +13,2% i -3%), Poundland – 1 535 mln euro (+1,6% i -2,8%) i Dealz – 231 mln euro (+36,2% i -5,5%), podano także.
Liczba netto otwarć nowych sklepów w bieżącym roku obrotowym wyniosła 326 (37 w samym III kw.).
„Zgodnie z wcześniejszymi wskazaniami, tempo otwierania nowych sklepów w trzecim kwartale zwolniło i wyniosło 37 nowych sklepów netto. Nasz harmonogram otwarć sklepów na ten rok był skoncentrowany na początku roku, odzwierciedlając zobowiązania podjęte w roku obrotowym 2023, także po to by skorzystać ze szczytowego sezonu w handlu. Otwarcia koncentrują się głównie na kluczowych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie osiągamy wyższe zwroty” – czytamy dalej w komunikacie.
• Pepco: 48 nowych sklepów netto otwartych w III kw. Do tej liczby znacząco przyczyniła się Europa Środkowo-Wschodnia, w której uruchomiono 71% z tych sklepów, w tym 14 otwarć netto w Polsce, 11 w Rumunii i Serbii. W Europie Zachodniej nowe otwarcia zostały skoncentrowane na Włoszech i Hiszpanii.
• Poundland: 19 zamknięć netto sklepów, w większości odzwierciadlających koniec umów najmu w sklepach osiągających słabsze wyniki.
• Sieć Dealz Poland otworzyła netto 8 nowych sklepów w III kw. i obecnie posiada łącznie 324 placówek w Polsce, wymieniono w materiale.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews