Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wyznaczyła debiut akcji Render Cube na rynku NewConnect w środę, 22 grudnia, podała spółka.
W dniu debiutu do obrotu wprowadzonych zostanie łącznie 1 064 800 akcji serii A, B i C.
Render Cube będzie 32. debiutem na rynku NewConnect w 2021 roku.
„Zbliżamy się do bardzo ważnego dnia dla spółki Render Cube. Stanowić on będzie podsumowanie i rezultat działań całego zespołu oraz zaangażowanych doradców, którzy wspierali nas aktywnie w przeprowadzeniu tegorocznych ofert publicznych oraz całym procesie upublicznienia firmy” – skomentował prezes Damian Szymański, cytowany w komunikacie.
Spółka i akcjonariusze w czerwcu br. oraz sama spółka w lipcu br. przeprowadzili dwie oferty publiczne akcji o łącznej wartości 16,8 mln zł. W procesie pozyskania finansowania oraz debiutu na małej giełdzie, spółkę wspiera Grupa INC. Kurs odniesienia dla pierwszych notowań spółki jest równy cenie z obydwu ofert publicznych i wynosi 150 zł za akcję, co oznacza kapitalizację w wysokości 160 mln zł, podano także.
Studio jest autorem gry „Medieval Dynasty”. To tytuł, który po 12-miesięcznej obecności w formule early access, 23 września br. osiągnął status pełnej wersji, dostępnej w czterech zróżnicowanych pod względem dodatkowej zawartości edycjach. Zebrana przez tytuł ilość komentarzy na platformie Steam wynosi blisko 23 tys. utrzymując wysoki, 90% poziom ocen pozytywnych. Produkcja sprzedała się dotąd w liczbie ponad 750 tys. egzemplarzy, a wishlista, czyli liczba graczy oczekujących na zakup, przekracza 1,1 mln zapisów, wskazano także.
„W ręce graczy została oddana już pierwsza duża aktualizacja z ogłoszonej dla tytułu 'Medieval Dynasty’ road mapy. Wprowadzony do gry opcjonalny tryb TPP był jednym z najczęściej zgłaszanych przez graczy usprawnieniem. Studio koncentruje się obecnie na pracach nad konsolową wersją gry, której premiera zaplanowana jest na przyszły rok. W przygotowaniu jest również wersja na gogle VR w ramach umowy ze spółką Spectral Games” – czytamy dalej.
W zeszłym roku Render Cube osiągnął 7,5 mln zł przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. W ciągu trzech kwartałów 2021 r. spółka zanotowała 8,4 mln zł przychodów i 6,1 mln zł zysku netto. Wyniki za III kwartał uwzględniały już pierwsze płatności związane z obecnością tytułu „Medieval Dynasty” w usłudze Microsoft Xbox Game Pass For PC. Sprzedaż premierowej wersji „Medieval Dynasty” będzie ujęta w wynikach IV kwartału.
Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracami z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC.
Źródło: ISBnews