SFD, które działa na rynku suplementów i odżywek, zamierza zwołać nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy, któremu rekomenduje podjęcie uchwały w sprawie emisji akcji na NewConnect w II połowie 2021 r., podała spółka. Zakładane wpływy z emisji mają wynieść maksymalnie 2,5 mln euro, a pozyskane środki posłużą sfinansowaniu rozwoju spółki. Na najbliższym NWZ zarząd będzie także rekomendował akcjonariuszom przeniesienie notowań akcji z NewConnect na rynek główny GPW w pierwszej połowie 2022 r.
„Mamy za sobą rekordowy rok 2020. Nasze przychody wzrosły o ok. 39%, a EBITDA o ok. 205%. Rok 2020 zakończyliśmy rekordowym zyskiem netto prawie 12 mln zł. W trudnym czasie pandemii nasi klienci nie chcą rezygnować z aktywności fizycznej i dbania o właściwą suplementację organizmu. Ten trend trwa także w tym roku. Wzrostowi sprzedaży sprzyja rozwój e-commerce i usług logistycznych, a my możemy dziennie wysłać nawet 10 000 paczek do naszych klientów. W pierwszych dwóch miesiącach tego roku odnotowaliśmy 40-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu ze styczniem i lutym zeszłego roku. Takie wyniki cieszą tym bardziej, iż większość naszej sprzedaży to marki własne, które umacniają pozycje na rynku polskim oraz zagranicą i wykazują wysoką rentowność. Inwestujemy więc w rozwój” – powiedział prezes Mateusz Pazdan, cytowany w komunikacie.
6 kwietnia zarząd zdecydował, że spółka zwoła walne zgromadzenie, aby akcjonariusze wyrazili zgodę na emisję nowych akcji w ramach oferty publicznej realizowanej w trybie subskrypcji otwartej z wyłączeniem prawa poboru. Wpływy z emisji mają wynieść nie mniej niż 1 mln euro do maksymalnie 2,5 mln euro, a pozyskane środki posłużą sfinansowaniu potrzeb rozwojowych spółki w związku z rosnącą sprzedażą produktów. Emisja akcji zwiększy także free float spółki i umożliwi poszerzenie grona akcjonariuszy o inwestorów instytucjonalnych. Termin emisji planowany jest na II połowę br. Jednocześnie spółka chce zbudować większą rozpoznawalność wśród inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych. Dlatego zarząd zarekomenduje najbliższemu NWZ podjęcie uchwały w sprawie przeniesienia notowań spółki z rynku NewConnect na rynek główny GPW w I połowie 2022 r., wyjaśniono.
SFD podaje, że posiada największy w Polsce sklep internetowy z suplementami i odżywkami, 10 stacjonarnych sklepów własnych, 64 sklepy franczyzowe oraz jest właścicielem takich marek jak ALLNUTRITION czy SFD NUTRITION. Współpracuje z partnerami polskimi i zagranicznymi w zakresie dostaw i produkcji odżywek i suplementów diety, żywności dietetycznej oraz akcesoriów sportowych. Spółka ma 8 000 produktów w swojej ofercie. Jej dostawcami jest ponad 100 wyselekcjonowanych producentów z całego świata. Spółka zaopatruje się bezpośrednio u producentów i importerów tych towarów. SFD S.A. współpracuje także z producentami odżywek, suplementów diety i akcesoriów sportowych zlecając produkcję 36 wyspecjalizowanym w danych produktach podwykonawcom.
Źródło: ISBnews