Zaktualizowana strategia Grupy Ferro na lata 2022-2026 przewiduje w zakresie ewentualnych akwizycji możliwość przejęcia producentów lub firm e-commerce z Polski i Europy Środkowej, działających w obszarze źródeł ciepła i techniki instalacyjnej, poinformowała wiceprezes Olga Panek.
„W strategii zakres M&A nie został skwantyfikowany. Może być taki, który wspiera obrane kierunki, może być komplementarny lub rozszerzający. Biznes, który nas interesuje to producent lub e-commerce; rynki – Polska i Europa Środkowa; segmenty – źródła ciepła i technika instalacyjna” – wymieniła Panek podczas konferencji prasowej.
„Istotnymi kryteriami ewentualnego przejęcia są wysoki potencjał wzrostu i synergie z biznesem Ferro oraz możliwość sfinansowania w transakcji w otoczeniu wysokich stóp procentowych” – dodała.
Cele Grupy Ferro zawarte w Strategii F1 na lata 2019-2023 zostały osiągnięte przed terminem, w związku z czym spółka przyjęła zaktualizowane założenia na lata 2022-2026 (Strategia F1R2 – „F1 Race Two”). Cele finansowe grupy związane z realizacją Strategii F1R2 w perspektywie 2026 roku to: przychody ze sprzedaży sięgające 1 400 mln zł (+69% wobec 2021), skonsolidowana EBITDA sięgająca 193 mln zł (+61% wobec 2021), a zakładany capex to 30 mln zł średniorocznie. Powyższe wartości nie uwzględniają wpływu potencjalnych inicjatyw dotyczących projektów z obszaru M&A.
Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r. W 2021 r. miało 830,5 mln zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews