VRG spodziewa się dwucyfrowy wzrost przychodów oraz poprawy marży brutto r/r w 2022 r., podała spółka.
„W ocenie zarządu, przychody w roku 2022 powinny być dwucyfrowo wyższe od zrealizowanych w roku 2021. Zarząd zakłada również dalszą poprawę marży procentowej brutto w roku 2022 w stosunku do 2021 r. ze względu na trwającą optymalizację działań promocyjnych” – czytamy w raporcie kwartalnym.
W 2021 r. sprzedaż grupy wzrosła o 25,3% r/r do 1 069,9 mln zł, zaś marża brutto na sprzedaży zwiększyła się o 4,2 pkt proc. r/r do 53,1%.
„Szansą na odbudowanie zachowań klientów, jest zniesienie od 28 marca 2022 r. większości obostrzeń związanych z COVID-19, w tym obowiązku noszenia maseczek ochronnych w przestrzeniach publicznych. W opinii zarządu, powinno to prowadzić do stopniowego wzrostu ruchu w centrach handlowych, co powinno mieć pozytywny wpływ na przychody grupy w roku 2022” – czytamy dalej.
Zasadniczym celem na rok 2022 jest uzyskanie lepszych wyników finansowych niż w roku 2021, m.in. poprzez następujące działania:
– maksymalizację działań sprzedażowych (w tym w kanale e-commerce) poprzez dostosowanie oferty do bieżących trendów rynkowych i oczekiwań klientów;
– wzrost sprzedaży w kanale online r/r; działania zorientowane na omnichannel, czyli łącznym zarządzaniu kanałem salonów tradycyjnych i e-commerce;
– poprawa marży procentowej brutto dzięki istotnemu udziałowi sourcingu azjatyckiego oraz zmniejszeniu promocji;
– dalsza optymalizacja posiadanej sieci detalicznej w tym zamykanie nierentownych sklepów;
– wzrost marży operacyjnej ze względu na korzystny wpływ dźwigni operacyjnej;
– dalsza poprawa efektywności wykorzystania kapitału obrotowego, którą zamierzamy osiągnąć poprzez spadek poziomu zapasów rok do roku, dostosowanie poziomu zapasów do zmieniającej się sytuacji oraz dalsze prace nad finansowaniem zakupów (poszerzenie współpracy z dostawcami oferującymi dłuższe terminy płatności);
– utrzymanie bezpiecznej sytuacji finansowej, wymieniła spółka.
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2021 r. wyniosły ok. 1,07 mld zł.
Źródło: ISBnews