Woodpecker odnotował 0,14 mln zł jednostkowego zysku netto w 2024 r. wobec 2,09 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 0,24 mln zł wobec 2,73 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 3,93 mln zł wobec 5,31 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 22,13 mln zł wobec 26,54 mln zł rok wcześniej.
„W całym 2024 roku spółka borykała się ze słabszą koniunkturą, wynikającą zarówno z ogólnego spowolnienia gospodarczego, jak i z zahamowania dynamiki na rynku SaaS. Istotny wpływ na wynik miało osłabienie amerykańskiego dolara, w którym spółka generowała w 2024 roku niemal całość przychodów. W odpowiedzi na te wyzwania, zarząd zdecydował przeprowadzić istotne zmiany na wielu płaszczyznach. Czas ten został wykorzystany na wdrażanie nowych rozwiązań oraz umacnianie relacji z klientami w celu zwiększenia retencji i zaangażowania odbiorców w dłuższej perspektywie” – czytamy w komunikacie.
Spółka zaznaczyła, że od czerwca 2024 roku uzupełniła istotne braki w swoim produkcie, wprowadzając na rynek nowatorskie rozwiązania, które wyróżniły ją na tle konkurencji. Kluczowym z nich było uruchomienie usługi Domains, umożliwiającej łatwe zarządzanie i zakup domen, co uplasowało Woodpeckera w gronie rynkowych pionierów oferujących tego typu funkcjonalność. Wprowadzono również płatny dodatek Lead Finder, możliwość przeprowadzania masowych akcji na skrzynkach pocztowych, automatyczne oznaczanie sentymentu wiadomości z wykorzystaniem AI oraz centralną skrzynkę odbiorczą. Zrealizowane innowacje nie tylko zniwelowały wcześniejsze braki w ofercie, lecz także stworzyły unikalną wartość, która przełożyła się na uzyskanie przewagi konkurencyjnej i wzmocnienie pozycji rynkowej.
Pod koniec 2024 roku spółka zdecydowała się skoncentrować na jednym, uniwersalnym produkcie, który można elastycznie dostosowywać do różnorodnych przypadków użycia. Spółka zdecydowała się również na powrót do prezentacji cenników w podziale na plany. Wszystkie te zmiany powinny korzystnie wpłynąć na średni przychód z klienta. Średnioroczne ARPA w 2024 roku wyniosło 111,6 USD i było na tym samym poziomie co w roku poprzednim, podano także.
W ciągu roku w ramach optymalizacji działalności, spółka zmniejszyła zatrudnienie ze 102 do 73 osób oraz przeorganizowała strukturę zespołów produktowych, redukując ich liczbę z trzech do dwóch.
„Pomimo zmniejszenia liczby zespołów produktowych, dostarczyliśmy więcej kluczowych funkcjonalności niż kiedykolwiek wcześniej. Skupiliśmy się na tym, by nasz produkt nie tylko nadążał za potrzebami klientów, ale realnie je wyprzedzał. Zdecydowaliśmy się uprościć naszą ofertę i skupić na dopracowaniu rozwiązania all-in-one opartego na Cold Email. Dzięki temu klienci mogą pracować szybciej i efektywniej. Wprowadzenie planów cenowych pozwala im jasno zobaczyć, w którym momencie koszt pozyskania prospektu zaczyna spadać – każdy kolejny kontakt staje się tańszy” – skomentowała prezes Woodpecker.co Małgorzata Sikora, cytowana w komunikacie.
Woodpecker.co to spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie w modelu SaaS, które pomaga zwiększyć efektywność rozwoju biznesu poprzez inteligentną automatyzację procesów komunikacji biznesowej. W kwietniu 2024 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect.
Źródło: ISBnews