Ostatni piątek listopada, nazywany Black Friday, zaczyna sezon świątecznych wyprzedaży, a 52% respondentów deklaruje, że w tym roku zrobi specjalne „czarnopiątkowe” zakupy, zaś kolejne 38% uzależnia swoją decyzję od tego, jakie pojawią się w oferty, wynika z badania SMSAPI.
Z październikowego internetowego badania SMSAPI wynika, że 72% kupujących z Polski szuka tego dnia w sklepach dawno upatrzonych produktów, dwukrotnie chętniej niż prezentów czy spontanicznych okazji.
„Część z nas nauczyła się, że najlepszych promocji wcale nie trzeba szukać, bo przychodzą do nas same. To nie klient a jego ulubiona marka musi się postarać, by w czasie poprzedzającym to zakupowe święto, które w branży marketingowej nazywamy Black Week, dotrzeć do niego z promocją przez e-mail, SMS czy dobrze stargetowaną kampanią w mediach społecznościowych. Z naszego badania wynika, że prawie 3/4 klientów ma już coś upatrzonego i dosłownie czeka z zakupem na Black Friday” – powiedziała head of marketing w SMSAPI Maja Wiśniewska-Hardek, cytowana w komunikacie.
„Jeszcze kilka lat temu popularny był schemat, że o specjalnej ofercie najczęściej dogadywaliśmy się z telefonu, ale by dokończyć zakup, przenosiliśmy się na komputer. Obecnie już prawie zanikł. Aż 55% badanych odpowiedziało, że woli przejść cały proces zakupów internetowych na swoim smartfonie, łącznie z płatnością. W ten sposób mniej osób 'wykrusza się’ przy przesiadce na drugie urządzenie. […] Nie zapominajmy, że polski Black Friday to typowo internetowe zjawisko. Aż 3/4 badanych będzie w tym czasie szukać promocji, z czego większość tylko online. Sprzedawcy powinni więc postawić przede wszystkim na cyfrowe kanały promocji” – dodała.
Jak pokazuje badanie, popularność Black Friday dotyczy przede wszystkim akcesoriów konsumenckich codziennego użytku. Niemal co trzeci badany spodziewa się, że przeznaczy na promocyjne zakupy od 100 do 500 zł, a co piąty od 500 do 1000 zł.
Od lat najbardziej interesującą kupujących kategorią produktów jest odzież i obuwie – w badaniu wskazuje na nią 70% osób, kolejną – RTV i mała elektronika, która znajduje się w kręgu zainteresowania 51% badanych oraz kosmetyki – 47%, podano.
Badanie wykonane zostało metodą CAWI na grupie 1000 dorosłych Polaków w panelu SurvGo (BioStat).
SMSAPI to platforma do masowej wysyłki wiadomości SMS.
Źródło: ISBnews