Minął ponad miesiąc od ponownego szerszego otwarcia obiektów handlowych na nowych zasadach. 61% respondentów odwiedziło centra handlowe w ciągu pierwszego tygodnia czerwca, a ponad 3/4 (79%) z nich bez obaw o zdrowie zrobiło zakupy, wynika z badania „Powrót do zakupów po epidemii: Tracking postaw Polaków”, zaprezentowanego przez agencję badawczą Inquiry wraz z Polską Radą Centrów Handlowych (PRCH).
Wciąż ponad połowa badanych (52%) deklaruje, że udaje się do galerii po konkretne produkty. 53% osób ogranicza wydatki tylko do najpotrzebniejszych rzeczy. Co piąty ankietowany wybiera się do centrum handlowego, żeby zobaczyć, co się dzieje na mieście, a co trzeci w poszukiwaniu ciekawych promocji, wskazano również.
„Kolejne tygodnie przynoszą zmiany zachowań oraz potrzeb konsumentów, dlatego właściciele nieruchomości oraz przedstawiciele sieci handlowych i usługowych powinni uważnie śledzić bieżące trendy, by poznać oczekiwania klientów i wyjść im naprzeciw. W pierwszym tygodniu czerwca Polacy udali się do galerii głównie po odzież, obuwie i bieliznę, zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych” – powiedziała prezes Inquiry Agnieszka Górnicka, cytowana w komunikacie.
To 4. fala badania, zrealizowana w dniach 1-5 czerwca na próbie 500 osób.
„Z prezentowanych danych dowiadujemy się, że kolejne etapy znoszenia obostrzeń, związanych z COVID-19, przekładają się na zwiększony ruch w galeriach handlowych, dlatego klienci i pracownicy tym bardziej powinni zwracać uwagę na zasady bezpieczeństwa. […] Chcemy, by każdy, kto zdecyduje się na zakupy w obiekcie handlowym, czuł się komfortowo, jednak czy rzeczywiście tak będzie, zależy od nas wszystkich” – podsumowała Research & Education Manager PRCH Anna Zachara-Widła.
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 240 firm działających w branży nieruchomości i miejsc handlu oraz usług.
Źródło: ISBnews