Cztery piąte 80% internautów najczęściej wybiera płatności natychmiastowe (np. przelew online, BLIK) do finalizacji zamówień internetowych, 16% decyduje się na płatność przy odbiorze, 3% – na ratalną i 1% – na odroczoną, wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Tpay.
„Zarówno przed nowymi sklepami, jak i tymi, które postanowiły poszerzyć swoją działalność o nowe kanały sprzedaży online, stanęło w 2020 r. nie lada wyzwanie. W krótkim czasie musiały one dopasować do sytuacji wiele aspektów biznesowych i operacyjnych związanych z funkcjonowaniem w nowym cyfrowym środowisku, w tym płatności online. Aż 90% internautów w naszym badaniu wskazało, że podczas płacenia online bardzo ważne jest dla nich bezpieczeństwo transakcji. Natomiast przy wyborze metody płatności liczy się najbardziej wygoda i szybkość. To dla e-sprzedawców bardzo wyraźne wskazówki” – powiedział CEO operatora płatności Tpay Paweł Działak, cytowany w komunikacie.
Najczęściej wybieraną przez nich formą rozliczenia jest BLIK – 58%, następnie przelew online – 27%, płatności kartą – 25%, przelew tradycyjny – 22% i portfel elektroniczny – 10%, podano również.
Z badania wynika, że BLIK jest ulubioną metodą 71% badanych, a 58% respondentów najczęściej z niego korzysta – ze względu na ograniczoną dostępność tej metody płatności w e-commerce.
W badaniu Tpay 16% respondentów zadeklarowało, że korzysta z zamówień za pobraniem – przy odbiorze.
„Osoby wybierające taki sposób najczęściej rozliczają się gotówką (87%), kartą (39%) i BLIK-iem (9%)” – czytamy dalej.
„Wybór zaufanego operatora płatności jest także ważny z tego względu, że odsetek kupujących w sieci w 2020 r. wzrósł o 15%, podnosząc liczbę polskich internautów będących również e-klientami do 72%. Eksperci przewidują, że ta wartość będzie stabilnie wzrastać, a sklepy internetowe staną się przeważającym kanałem handlu, na stałe zmieniając nawyki zakupowe Polaków. Nowa grupa e-klientów dopiero nabiera zaufania do ekosystemu płatności, a rolą sprzedawców jest odpowiadać na ich potrzeby i oczekiwania” – podsumowano.
Badanie przeprowadzono przez agencję badawczą SW Research na zlecenie operatora płatności Tpay na przełomie listopada i grudnia 2020 r., na grupie 854 internautów, którzy dokonują zakupów online.
Źródło: ISBnews