W siódmym tygodniu po szerszym otwarciu obiektów handlowych, między 15 a 21 czerwca, odwiedzalność w dni handlowe wyniosła od 62% do 73% ubiegłorocznego poziomu w analogicznym okresie, podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
„W cotygodniowym raporcie przeanalizowano dwa warianty. Porównaniu zostały poddane tygodnie analogiczne do siebie, tj. okres od 15 do 21 czerwca 2020 w stosunku do okresu od 17 do 23 czerwca 2019 oraz tygodnie, w których przypadało święto Bożego Ciała i związany z nim dzień wolny. W 2020 roku był to tydzień między 8 a 14 czerwca, a w roku 2019 czas między 17 a 23 czerwca. W porównaniu tygodni z przypadającym Bożym Ciałem, tegoroczny footfall przyjmuje średnią wartość między 71% a 79% wartości ubiegłorocznej, a najwyższy wynik przypada na piątek po wolnym dniu” – czytamy w komunikacie.
Według Research & Education Manager Anny Zachary-Widły niwelują się różnice między dużymi i bardzo dużymi obiektami, a obiektami małymi i średnimi. Jedne z najwyższych wskaźników odwiedzalności notuje Region Północny, najniższe zaś regiony Centralny i Wschodni. Jest to szczególnie widoczne w tygodniach Bożego Ciała.
Dane zaprezentowane przez PRCH pokrywają się z danymi firmy Top Key, która dostarcza system zliczania klientów blisko 180 centrom handlowym w Polsce i analizuje ruch klientów w obiektach, dodano.
„W czerwcu odnotowujemy dalszy trend wzrostowy dotyczący liczby osób odwiedzających galerie i centra handlowe. Porównując tygodnie 24. i 25. w 2019 roku do tygodni 24. i 25. w roku 2020, odnotowujemy różnice w odwiedzalności na poziomie -27%. Jest to spory wzrost odwiedzalności mając na uwadze 43-procentowe spadki w porównaniu maj 2020 do maja 2019. Dane zbierane przez urządzenia monitorujące samochody wskazują w analogicznym okresie spadki na poziomie -9,5%” – dodał dyrektor operacyjny w Top Key Marcin Guziński.
„Powyższe dane wskazują, że zmieniają się nawyki zakupowe klientów, gdyż centra odwiedzane są przez pojedyncze osoby, a nie całe rodziny, co powinno mieć przełożenie na relatywnie mniejsze spadki dotyczące obrotów, niż mogłoby to wynikać z liczby klientów” – wskazał Guziński.
Wyniki badań odwiedzalności opublikowała również spółka Ingka Centres. Jak podano, w pierwszym tygodniu czerwca średni wskaźnik odwiedzin w galeriach Ingka Centres wyniósł 83% i utrzymał się na tym samym poziomie w kolejnym tygodniu miesiąca. Z przeprowadzonych badań wynika również coraz większe wypłaszczenie odwiedzalności, czyli zmniejszająca się różnica w poziomie odwiedzin klientów w galerii między tygodniem a weekendem, podało PRCH powołując się na dane spółki.
Dane PRCH pochodzą z 91 obiektów handlowych o łącznej powierzchni 3,1 mln m2 GLA, co stanowi 26% całego rynku centrów handlowych w Polsce.
Źródło: ISBnews