Odwiedzalność w obiektach handlowych w okresie 31 maja – 6 czerwca w dni handlowe była wyższa o 25% od wyniku z analogicznego okresu w 2020 roku i osiągnęła 91% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku (przed pandemią) podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
„Dane dotyczące odwiedzalności centrów handlowych zebrane przez PRCH w tygodniu od 31 maja do 6 czerwca pokazują, że aktywność klientów w poszczególne dni dorównuje lub przewyższa wyniki z analogicznych dni sprzed pandemii. W dniach poprzedzających Boże Ciało – 31 maja footfall przekroczył poziom z 2019 roku o 5%, a 1 czerwca aż o 12%. Największą aktywność kupujących odnotowano w piątek. Odpowiedzialność tego dnia była o około 25 proc. wyższa od pozostałych dni roboczych badanego tygodnia. Średnia odwiedzalność centrów handlowych w dni robocze osiągnęła poziom o zaledwie 9% niższy od wyników z 2019 i przekroczyła o 25% footfall z analogicznego okresu 2020 roku” – czytamy w komunikacie.
Biorąc pod uwagę wielkość obiektu, największą liczbę odwiedzających po raz kolejny zarejestrowano w centrach o średniej wielkości – o powierzchni od 20 do 40 tys. m2 GLA. Odwiedzalność tych obiektów w badanym okresie sięgnęła 95% wartości z 2019 roku. W tygodniu od 31 maja nieznacznie mniejszy ruch w dni robocze odnotowano w dużych centrach handlowych, których powierzchnia przekracza 60 tys. m2 GLA – ich średnia odwiedzalność w dni handlowe wyniosła 87% rezultatów sprzed pandemii. Najszybciej do poziomów odwiedzalności sprzed pandemii wracają regiony Północny, Północno-Zachodni i Centralny, gdzie średnie wyniki z dni handlowych z wyłączeniem weekendów przekraczały 100% odwiedzalności z 2019 roku. W pozostałych częściach kraju powrót klientów, w zwłaszcza w dni powszednie, był nieco słabszy, podano również.
Źródło: ISBnews