Na polski rynek w I kw. 2020 r. dostarczono blisko 50 tys. m2 nowoczesnej powierzchni handlowej w ramach 4 obiektów: Galeria Chełm (17,5 tys. m2), Stop Shop Siedlce (14,1 tys. m2), Galeria Kupiecka w Otwocku (10 tys. m2) oraz Vendo Park Jawor (6,7 tys. m2), podał Colliers International.
„Sektor handlowy bez wątpienia będzie jednym z tych, który bardzo dotkliwie odczuje skutki pandemii COVID-19, co w konsekwencji zainicjuje wiele zmian na rynku handlu detalicznego. Trudno dzisiaj ocenić długofalowe efekty obecnej sytuacji, zarówno te negatywne, jak i pozytywne. Z perspektywy krótkoterminowej już teraz obserwujemy znaczny wzrost sprzedaży w sklepach internetowych, przy czym największe skoki odnotowywane są w sektorze spożywczym” – powiedziała dyrektor działu doradztwa i badań rynku w Colliers International Dominika Jędrak, cytowana w komunikacie.
„Dla wielu sieci handlowych kanał online stał się jedyną szansą na prowadzenie działalności. Część najemców dotychczas działających wyłącznie w sklepach stacjonarnych zaanonsowała uruchomienie sprzedaży on-line, np. Ziaja. Inni upatrują swoją szansę w nawiązaniu współpracy partnerskiej z marketplace’ami, które udostępniają platformy sprzedażowe, np. MediaMarkt i Auchan postawiły na współpracę z Allegro. Wystartowała platforma zakupyuswoich, wspierająca lokalny polski biznes, która umożliwia robienie zakupów on-line w małych polskich sklepach spożywczych i wielobranżowych” – wymieniła dyrektor.
Źródło: ISBnews