Allegro Biznes liczy na dalszy szybki rozwój segmentu płatności odroczonych (buy now, pay later), szczególnie w okresie, kiedy rośnie znaczenie zarządzania cash-flow; obecnie opcja takiej płatności jest dostępna na ponad 180 mln z 215 mln ofert w segmencie B2B Allegro, poinformował ISBnews szef Allegro Biznes Piotr Truszkowski. Jednocześnie podkreślił, że wzrost konkurencji na tym rynku nie dziwi, ponieważ jest to najszybciej rosnący obszar finansów.
„Cieszymy się, że byliśmy pionierami na tym rynku. Widzimy, że inni zaczynają go powielać. Schemat buy now, pay later w takich warunkach, jakie mamy obecnie – czyli zwiększonych kosztów i spowolnienia gospodarczego, kiedy szczególną uwagę przykłada się do cash flow, rozwija się dynamicznie. W tym momencie rynek odroczonych płatności to najszybciej rozwijający się obszar finansów. Jest to bardzo dobre narzędzie do wykorzystania w środowisku firmowym” – powiedział Truszkowski w rozmowie z ISBnews.
„Doceniamy konkurencję, bo dzięki niej skala wartości dla klienta może wzrastać, gdyż podnosimy jakość stosowanych rozwiązań. Jeżeli widzimy, że kilku graczy zajmuje się tym samym, to konkurencja działa na korzyść klienta, ale też i na korzyść naszą, bo musimy wtedy szukać ucieczki do przodu, zastanawiać się, jak uczynić nasz produkt jeszcze lepszym” – zadeklarował także.
Ostatnio wprowadzenie płatności odroczonych zapowiedziano m.in. w PKO Banku Polskim oraz w BLIK-u.
„Siła Allegro Biznes polega na tym, że możliwość zrealizowania płatności do 60 dni po zakupie kupującemu zweryfikowanemu dajemy od razu – proces weryfikacji to kwestia minut. I już od pierwszej transakcji klient może takich zakupów dokonywać. Dla sprzedających na Allegro Biznes też jest to ogromnie ważne, bo po pierwsze nic ich to nie kosztuje, a poprzez uruchomienie odroczonej płatności na swoich ofertach mają możliwość zaoferowania ich większej liczbie kupujących bez obawy o swoją płynność finansową. Sprzedający dostają zapłatę za towar natychmiast” – wskazał Truszkowski.
Podkreślił, że proces korzystania z tej funkcjonalności jest bardzo wygodny, ponieważ jeśli należność nie zostanie uregulowana po 60-dniowym terminie, jest ona automatycznie rozkładana na 12 rat.
„Ci, którzy aktywowali tę funkcjonalność, finansują w ten sposób już 7 na 10 transakcji. Widzimy, że te koszyki są o wiele większe niż koszyki w przypadku zakupów biznesowych realizowanych bez odroczenia płatności. Jest to bardzo istotny czynnik lojalizujący – jeżeli klientowi jest wygodnie, to on do nas wróci. Obecnie z ok. 215 mln ofert z funkcjonalnościami B2B na ponad 180 mln jest opcja odroczonej płatności” – powiedział też szef Allegro Biznes.
Zwrócił uwagę, że zakupy firmowe z odroczonym terminem różnią się od zakupów prywatnych, głównie w dwóch obszarach.
„Uważamy, że ten segment będzie się bardzo szybko rozwijał, ale żeby dzisiaj odgrywać znaczną rolę, trzeba efektywnie łączyć zarówno najlepsze rozwiązania, które są funkcjonalne, czyli wygoda, terminy dostaw, ale jeszcze ważniejsze jest chyba zagwarantowanie klientom maksymalnie szerokiej dostępności tych płatności, czyli: wielu sprzedawców, te same zasady” – podsumował Truszkowski.
Allegro Biznes – narzędzie do regularnych zakupów firmowych – powstało w lutym 2021 r. Platforma łączy szeroki wybór produktów, wygodę dostaw i atrakcyjne ceny z funkcjami usprawniającymi zakupy firmowe.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews