Ekipa Holding – spółka z portfela JR Holding – celuje w swojej strategii do 2024 roku w zwiększenie liczby zarządzanych IP, istotne poszerzenie portfolio oferowanych produktów i zwiększenie przychodów na rynku FMCG oraz rozpoczęcie budowy marek własnych, podała spółka. Duży nacisk położony zostanie na produkcje filmowe.
„Notowana na rynku NewConnect spółka zaprezentowała założenia nowej strategii rozwoju na lata 2022-2024. Fundament rozwoju stanowić mają kolejne segmenty działalności spółki skupione wokół już istniejących i nowych IP, w tym marki EKIPA. Ponadto duży nacisk zostanie położony na rozwój spółki zależnej – Laniakea Pictures, odpowiadającej za produkcje filmowe” – czytamy w komunikacie.
Holding rozwija segment rynku FMCG z produktami licencjonowanymi oraz w oparciu o umowy o wspólnym zarządzaniu prawami. Przy współpracy z istotnymi partnerami grupy na rynek zostały wprowadzone produkty takie jak lody, napoje, donuty, czy zeszyty z logiem Ekipa. W III kwartale br. planowany jest debiut kolejnego produktu powiązanego z tą marką, podano także.
„Podstawowym działaniem Ekipa Holding jest akumulowanie posiadanych w grupie praw intelektualnych i dystrybuowanie ich do spółek celowych, które zajmują się komercjalizacja poszczególnych praw w sektorach, w których się specjalizują. Celem spółki holdingowej jest zwiększenie liczby agregowanych IP oraz pogłębienie komercjalizacji tych marek w spółkach celowych. Ponadto spółka będzie pracować nad rozszerzeniem portfolio oferowanych produktów na rynku FMCG” – czytamy dalej.
Spółka zależna Ekipa Management zajmuje się zarządzaniem wizerunkami oraz kampaniami reklamowymi realizowanymi przez twórców zrzeszonych w ramach struktury. Ważną aktywnością jest produkcja materiałów audio-wideo, umieszczanych następnie w serwisach społecznościowych. Spółka komercjalizuje posiadane prawa licencyjne w oparciu o influencer marketing. Istotnym kierunkiem rozwoju są kolaboracje produktowe z podmiotami zewnętrznymi, w obrębie których powstają produkty sygnowane wizerunkami lub markami posiadanymi przez grupę, np. Ekipa, Genzie. W ostatnich miesiącach w spółce trwają zintensyfikowane działania projektu Ekipa, w ramach którego powstają nowatorskie na skalę europejską produkcje filmowe, zaznaczono w informacji.
„Spółka, poza związanymi twórcami, inwestuje również w pozyskanie lub wypromowanie nowych twórców oraz budowę ich marek osobistych. Z dużą aprobatą spotkał się realizowany obecnie projekt Genzie, skierowany do młodszej grupy docelowej” – dodano także.
Istotną częścią działalności Holdingu jest spółka Laniakea Pictures. W ramach spółki trwają obecnie prace rozwojowe nad sześcioma projektami fabularnymi (pełnymi metrażami, serialami, animacjami). Celem firmy jest wytworzenie globalnie rozpoznawalnych marek rozrywkowych wykorzystujących różne media, podano również w materiale.
Kolejną spółką w ramach holdingu jest Ekipatonosi, która obsługuje sklepy internetowe działające w ramach grupy. Odpowiada ona za projektowanie, konfekcje i wysyłkę odzieży oraz akcesoriów oferowanych w domenach www.ekipatonosi.pl, www.genzie.store, www.krakowkings.store oraz www.indeste.pl. Celem strategicznym w tym obszarze jest zwiększenie rozpoznawalności marek zależnych od spółki oraz poszerzenie świadomości funkcjonowania marek w innych niż obsługiwane grupach docelowych, podano także.
„Spółka GGBay odpowiada za wydanie pierwszej mobilnej gry 'My Dino Firend’. Spółka zamierza również rozpocząć prace nad kolejnymi tytułami poprzez wykreowanie treści gry i jej wykonawstwo przez zewnętrznego partnera (studio) lub udzielając licencji na gry osadzone w posiadanych uniwersach/markach” – wskazano również.
Ekipa Holding posiada też swoje inwestycyjne ramię Ekipa Investment ASI, które niedawno informowało o pierwszych inwestycjach. Celem spółki w tym obszarze jest pozyskanie kolejnych projektów inwestycyjnych w celu osiągnięcia zadowalających stóp zwrotu z projektów, podano także.
Oprócz aktualizacji strategii, Ekipa Holding zaprezentowała też wyniki za pierwsze półrocze. Skonsolidowane przychody wyniosły 11,1 mln zł, skonsolidowana strata netto wyniosła 191 tys. zł.
„Wyniki są zgodne z naszymi przewidywaniami. W tym roku realizujemy bardzo duże i rozciągnięte w czasie inwestycje co ma swoje odzwierciedlenie w osiąganych wynikach. Oczekujemy, że owoce tych inwestycji będziemy zbierać w przyszłych latach” – podsumował zarząd spółki.
Ekipa Holding jako organizacja powstała w drugiej połowie 2020 roku, a pod jego koniec zaczęła zawiązywać spółki zależne, rozpoczynając budowę struktury grupy kapitałowej. Następnie w pierwszym i drugim kwartale 2021 Ekipa Holding pozyskała od inwestorów prywatnych kapitał na poziomie 10,3 mln złotych i przeznaczyła go na realizacje celów strategicznych. Było to przede wszystkim wzmocnienie i poszerzenie działalności, gdzie spółka koncentrowała się na rozwoju i wsparciu spółek portfelowych w celu budowania komplementarnej grupy kapitałowej. Istotnym elementem działalności spółki wraz ze spółkami celowymi było wytwarzanie, agregowanie i komercjalizacja własnych IP, jak i zwiększanie rozpoznawalności posiadanych znaków towarowych.
Ekipa Holding powstała z inicjatywy znanych i wpływowych influencerów w Polsce. Jej celem jest wyniesienie obecnych działań Ekipy na inny poziom, oraz dynamiczny rozwój w nowych branżach. Poza rozwojem i projektami związanymi z grupą Ekipa spółka odpowiedzialna będzie za działalność produkcyjną oraz wdrażanie innowacji technologicznych i lifestylowych w różnych obszarach życia i biznesu.
Źródło: ISBnews