K2 Holding rozważa opcje dla biznesu marketingowego, uwzględniające m.in. potencjalne pozyskanie inwestora, poinformował prezes Paweł Wujec. Termin publikacji nowej strategii rozwoju grupy zależy od wyniku przeglądu opcji dla części marketingowej. Jednocześnie holding nie rezygnuje z ambicji akwizycyjnych w software.
„Uznaliśmy, że nadszedł czas, aby zastanowić nad tym, czy wskazane jest, żeby firma działała w dwóch segmentach działalności software i marketing, czy oparła się wyłącznie o segment software, co oznaczałoby m.in. uproszczenie struktury zarządczej, ograniczenie części kosztów, znacznie większą przejrzystość naszego działania” – powiedział Wujec podczas wideokonferencji.
Wskazał, że firma musi zweryfikować, czy postrzeganie biznesów marketingowych grupy jest spójne z ich postrzeganiem przez rynek i potencjalnych inwestorów.
„To są dobre, rentowne biznesy, wiec nie ma żadnego powodu, żeby mieć głęboką determinację w eliminowaniu ich, wyrzucaniu poza strukturę grupy, ale warto sprawdzić, jakie są możliwości spartnerowania się, znalezienia inwestora, czy też nabywcy na te dwa biznesy. Doświadczenia, które mamy z transakcją Octawave i PerfectBot pozwalają nam sądzić, że przynajmniej dla biznesu marketingowego powinniśmy takie opcje zweryfikować i to zaczynamy robić” – zaznaczył prezes.
Podkreślił jednocześnie, że 2/3 biznesu grupy to obszar software, gdzie holding nie rezygnuje z ambicji akwizycyjnych.
„Bardzo intensywnie się tym zajmujemy, ale patrząc realistycznie, dzieje się to wolniej, niż byśmy chcieli” – ocenił Wujec.
Podkreślił, że holding będzie się zajmować rozwojem segmentu software.
„Utrzymanie istotnej dynamiki wzrostu przychodów jest naprawdę najważniejsze patrząc długoterminowo, to jest budowanie masy przychodowej, klienckiej. Z kolei aktualizacja strategii całego holdingu zależy od rezultatów przeglądu opcji, ale ramy strategii powinny już się wyłaniać – kluczowe są software i PerfectBot, a biznesy marketingowe są w przeglądzie opcji” – wymienił szef K2 Holding.
Najnowszą transakcją holdingu jest umowa dotycząca inwestycji dwóch funduszy venture capital – Tar Heel Capital Pathfinder VC oraz KnowledgeHub Starter w spółkę PerfectBot. Zgodnie z postanowieniami umowy, fundusze VC zobowiązały się do inwestycji kapitałowej w kwocie łącznej 2,52 mln zł.
„Finansowanie zewnętrzne pozwoli na harmonijny rozwój tej spółki, ekspansję zagraniczną i otwiera możliwość kolejnych rund finansowania. Wydaje nam się, że zrealizowaliśmy wiele założeń strategicznych na dalszy, skokowy, wzrost firmy. Będziemy dalej wspierać PerfectBot w rozwoju” – wskazał prezes.
Wujec oczekuje pozytywnego II półrocza mimo ryzyk makro.
„Trzeci kwartał będzie nieco poniżej naszych oczekiwań. Wyjątkowo długa przerwa wakacyjna i decyzje biznesowe były odkładane na IV kwartał, więc III kwartał nas nie porwie. Jeżeli patrzymy na całe II półrocze, to jesteśmy w dość dobrej myśli. Widzimy ryzyka, głównie makro, ale przynajmniej częściowo jest to neutralizowane przez sukcesy biznesowe zarówno w Fabrity, jak i biznesach marketingowych. Jest niepewność jeśli chodzi o IV kwartał, ale faktycznie mamy oczekiwanie, że całe II półrocze będzie udane” – podsumował Wujec.
Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego. Spółka jest notowana na GPW od 2008 roku. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 106,55 mln zł w 2021 roku.
Źródło: ISBnews