Z usług PKP Intercity skorzystało w okresie od początku czerwca do końca sierpnia br. 18,5 mln podróżnych – to o ponad 6 mln więcej niż w czasie ubiegłorocznego sezonu letniego, podał przewoźnik.
„Tegoroczne 18,5 mln pasażerów to o 49% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy to podróże z PKP Intercity wybrało blisko 12,4 mln osób. To także znaczący wzrost (30%) w stosunku do okresu czerwiec-sierpień 2019 roku – ostatnich wakacji przed pandemicznymi ograniczeniami. Wtedy z usług przewoźnika skorzystało ponad 14,1 mln pasażerów” – czytamy w komunikacie.
Od początku roku do końca sierpnia pociągami PKP Intercity podróżowało już ponad 38,6 mln osób. To niemal 17 mln więcej (78%) niż w tym samym czasie w ubiegłym roku – wówczas po 8 miesiącach było ponad 21,6 mln pasażerów. To także 18% lepszy wynik niż w analogicznym okresie rekordowego do tej pory 2019 roku, kiedy to po sierpniu PKP Intercity mogło pochwalić się 32,7 mln podróżnych, wskazano w informacji.
„Dzięki olbrzymim inwestycjom w nowoczesny tabor i poprawę komfortu podróżowania kolej odnotowuje stały wzrost liczby pasażerów. Wakacyjne wyniki pokazują, że staje się ona podstawowym środkiem transportu dla coraz większej liczby Polaków. Cieszy nas to tym bardziej, że kolej to najbardziej przyjazny środowisku naturalnemu środek transportu zbiorowego. Nasze działania mają na celu, aby jego dostępność była jak największa. Dlatego PKP Intercity rozwija siatkę połączeń, dzięki czemu z jego usług mogą korzystać kolejni Polacy, także mieszkańcy mniejszych miast i miejscowości. Jestem przekonany, że w następne wakacje jeszcze więcej Polaków wybierze się na wypoczynek z narodowym przewoźnikiem” – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, cytowany w komunikacie.
Rekordowe zainteresowanie wystąpiło w okolicach długich weekendów. Najpierw przewoźnik pobił dzienny rekord 19 czerwca, kiedy przewiózł 247 tys. pasażerów. Jednak już 12 sierpnia PKP Intercity pochwaliło się jeszcze wyższym wynikiem. Tego dnia jego składami pojechało 251 tys. osób, podano też w materiale.
Jak co roku największym zainteresowaniem cieszyły się przejazdy nad polskie morze – najpopularniejsze były podróże między Warszawą a Trójmiastem.
Z początkiem lipca PKP Intercity wprowadziło nową ofertę – Taniej z Bliskimi. Oferta skierowana do rodzin i małych grup dostępna jest w kategoriach IC oraz TLK – dzięki niej już nawet 2 osoby podróżujące wspólnie mogą zakupić bilety o 30% taniej. Z promocji mogą skorzystać również pasażerowie uprawnieni do ulg ustawowych – łącząc ofertę z ulgą.
W lipcu i sierpniu w ramach oferty „Taniej z Bliskimi” sprzedano 702 tys. biletów, dzięki którym z podróży skorzystało 1,8 mln osób.
„Dążymy do tego, aby podróże z PKP Intercity były jeszcze bardziej dostępne, zarówno pod względem oferty połączeń, jak i cen biletów. Oferta Taniej z Bliskimi była odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chcą podróżować po Polsce. Dzięki jej wprowadzaniu przejazd koleją w kilka osób stał się konkurencyjny kosztowo względem podróży samochodem. Cieszymy się, że Polacy polubili naszą ofertę i tłumnie z niej skorzystali. Możliwość tańszych podróży znacząco przyczyniła się do osiągnięcia rekordowego wyniku” – skomentował prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.
Przewoźnik podkreśla, że przez całe wakacje analitycy PKP Intercity monitorowali frekwencję i zainteresowanie danymi przejazdami. Pozwoliło to na wzmacnianie składów nadprogramowymi wagonami na najpopularniejszych trasach – tam gdzie tylko było to możliwe. Aby zapewnić możliwie jak najwięcej dodatkowych miejsc 2 794 pociągi zostały wzmocnione 4 542 wagonami. To około dwa razy więcej niż podczas wakacji w 2019 roku, kiedy to do 1 370 składów dodano 2 283 dodatkowe wagony. W okresie długich weekendów – czerwcowego i sierpniowego, kiedy zainteresowanie przejazdami sięgało zenitu – przewoźnik uruchamiał również dodatkowe pociągi.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2021 r. miał ok. 35,5 mln pasażerów, co oznaczało wzrost o blisko 9 mln r/r.
Źródło: ISBnews