Koszt ryzyka kredytowego Banku Pocztowego wyniósł 0,49% w I półroczu, podał bank. Udział kredytów z rozpoznanym stanem niewykonania zobowiązania (NPL) wyniósł 11,21% .
„Warto podkreślić, że bank skutecznie utrzymywał dobrej jakości portfel kredytowy, skutkiem czego był niski koszt ryzyka kredytowego na poziomie 0,49%. W I półroczu 2022 r. bank zanotował w całym portfelu kredytowym nieznaczny wzrost udziału kredytów z rozpoznanym stanem niewykonania zobowiązania (NPL) do poziomu 11,21% (zmiana o 0,4 pkt proc. w porównaniu do grudnia 2021 r.), co wynikało z wyższej dynamiki salda kredytów w koszyku 3 (o 2,5%) niż salda kredytów brutto ogółem (o 6,0%)” – czytamy w komunikacie.
Należności kredytowe Banku Pocztowego od klientów detalicznych wyniosły łącznie 3 750,8 mln zł na koniec czerwca 2022 r. i były o 8% niższe niż na koniec 2021 r. Na koniec II kw. br. klienci indywidualni (osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej) ulokowali na rachunkach i lokatach w banku łącznie 6 150 mln zł wobec 6 514 mln zł na koniec grudnia 2021 r., podał bank.
„Warto zaznaczyć, że w I połowie 2022 r. bank pozyskał 25,7 tys. nowych klientów detalicznych. Na koniec czerwca 2022 r. z usług banku korzystało w sumie 770 tys. klientów detalicznych (klientów indywidualnych) oraz 27,8 tys. klientów instytucjonalnych, w tym z segmentu mieszkalnictwa ok. 11,7 tys. oraz 15,3 tys. z segmentu mikroprzedsiębiorstw” – czytamy w komunikacie.
Pocztowy podał także, że w I poł. 2022 r. realizował 29 projektów inwestycyjnych, na realizację których poniósł wydatki w wysokości 18,76 mln zł.
„W omawianym okresie Bank Pocztowy m.in. rozpoczął wdrażanie systemu CRM opartego o rozwiązanie Microsoft w chmurze obliczeniowej, stając się jednym z pierwszych banków, które korzystają z rozwiązań typu cloud na rzecz budowania relacji ze swoimi klientami i odpowiadania na ich potrzeby. Partnerem wspierającym wdrożenie systemu było PwC. Na drugie półrocze zaplanowano zrealizowanie kolejnego etapu czyli rozwój zarządzania relacjami z prospektami oraz rozpoczęcie prac w zakresie zarządzania relacjami z klientami” – wymieniono.
Ponadto w obszarze produktowym w I półroczu 2022 r. po wcześniejszym udostępnieniu karty biometrycznej, w ręce klientów oddana została ekologiczna karta wirtualna bez plastiku. Karta ta występuje w postaci zapisu elektronicznego w bankowości internetowej, jednak posiada także wszystkie cechy karty plastikowej – numer, datę ważności oraz kod zabezpieczający CVC2, co umożliwia dokonywanie transakcji internetowych i płatności mobilnych. Co unikalne dla kart wirtualnych – karta Banku Pocztowego posiada także bezpłatny pakiet ubezpieczeń.
Bank prowadził także projekt, którego celem jest zwiększenie sprzedaży kredytów gotówkowych przez pośredników poprzez wdrożenie rozwiązań umożliwiających nowe sposoby obsługi klienta pozyskanego przez agenta banku. Projekt skróci czas potrzebny na przeprowadzenie procesu sprzedaży i umożliwi dokładniejsze dopasowanie oferty do klienta, co przyczyni się do zwiększenia efektywności sprzedaży, podano także.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Źródło: ISBnews