Forte odnotowało 17,24 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 25,19 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 1,06 mln zł wobec 41,41 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 250,6 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 339,77 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 59,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 87,33 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 939,3 mln zł w porównaniu z 948,37 mln zł rok wcześniej.
„W strukturze sprzedaży ogółem 20,8% stanowiła sprzedaż płyty, przy 7,5% udziale eksportu (70 721 tys. zł) i 13,3% udziale sprzedaży krajowej płyty (124 333 tys. zł). Sprzedaż nadwyżek płyty produkowanej przez spółkę Tanne w okresie sprawozdawczym wyniosła 195 054 tys. zł (143,1 tys. m3) w porównaniu z 173 855 tys. zł (128,7 tys. m3) w analogicznym okresie 2021 roku (wzrost o 12,2%). Natomiast 79,2% sprzedaży ogółem dotyczyło mebli i pozostałej sprzedaży grupy (744 241 tys. zł), gdzie eksport stanowił 654 111 tys. zł (69,6%) wobec 90 130 tys. zł sprzedaży krajowej (9,6%)” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Udział procentowy sprzedaży mebli i pozostałej sprzedaży na poszczególnych rynkach ukształtował się następująco: kraje niemieckojęzyczne 52,4%, Europa Zachodnia i Północna 27%, Polska 12,1%, Europa Środkowa, Południowa i Wschodnia 7% oraz kraje pozaeuropejskie 1,5%, podała spółka.
Udział procentowy sprzedaży płyty na rynkach ukształtował się następująco: Polska 63,8%, Europa Środkowa, Południowa i Wschodnia 34,7% oraz kraje niemieckojęzyczne 1,5%, podano również.
„Dodatni wpływ na zysk netto okresu sprawozdawczego miało dotworzenie przez grupę aktywa w kwocie 46 059 tys. zł na ulgę podatkową możliwą do wykorzystania przez Tanne w związku ze zwrotem dotacji do Ministerstwa Rozwoju oraz prowadzeniem działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Ujemny zaś wpływ na wysokość zysku netto miało wykorzystanie ulgi podatkowej w okresie bieżącym w
wysokości 18 287 tys. zł” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2022 r. wyniosła 54,22 mln zł wobec 73,85 mln zł zysku rok wcześniej.
Fabryki Mebli Forte to producent mebli, notowany na GPW od 1996 r. W 2021 r. spółka miała 1,33 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews