Pure City uruchomiło pierwsze dwie stacje ładowania samochodów elektrycznych (4 punkty ładowania) w warszawskim centrum handlowym Marywilska 44, podała spółka. Do końca czerwca br. Pure City planuje mieć łącznie 50 elektrostacji, a do końca 2023 r. nie mniej niż 100 elektrostacji na terenie całej Polski.
„Pierwsze elektrostacje Pure City już działają, potwierdzając, że nasz nowatorski model biznesowy w połączeniu z kompetencjami zespołu przynosi mierzalne efekty. Zgodnie z założeniami, realizujemy plan dynamicznego rozwoju zielonej sieci elektrostacji, która do końca 2025 r. ma objąć 750 ładowarek w całej Polsce, przede wszystkim w miastach pow. 20 tys. mieszkańców. Prowadzimy obecnie rozmowy z podmiotami w sprawie umów obejmujących łącznie ponad 400 lokalizacji w całej Polsce. Zielona sieć elektrostacji Pure City, która będzie zasilana energią z certyfikatami zielonego pochodzenia, to konkretna odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz marek, które stawiają na zrównoważony rozwój” – powiedział prezes Wojciech Bieńkowski, cytowany w komunikacie.
Dwie pierwsze elektrostacje AC o mocy 2×22 kWh zlokalizowane w Warszawie umożliwiają ładowanie jednocześnie czterech pojazdów elektrycznych. Do korzystania z ładowarek PureCity potrzebna jest specjalna aplikacja. Elektrostacje PureCity są wyposażone w złącza typu 2 oraz w 55-calowe ekrany LED, które pełnią funkcję cyfrowych nośników reklamy zewnętrznej. Ma tp pozwolić PureCity zaoferować kierowcom tańsze lub nawet bezpłatne ładowanie pojazdów. Koszt ładowania mają pokrywać w całości lub w części marki i organizacje korzystające z reklamy.
Pure City planuje do końca czerwca 2023 r. mieć łącznie podpisanych 100 umów na lokalizacje dla elektrostacji i zrealizować 50 instalacji. Do końca roku planuje mieć nie mniej niż 100 ładujących elektrostacji w całej Polsce. To element planu, by do końca 2025 r. zielona sieć nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej składała się z ponad 750 elektrostacji w całej Polsce.
Wcześniej spółka zakładała 50 stacji do końca 2022 roku, a na koniec 2025 r. liczyła na 1000 punktów.
Pure City – miejska sieć elektrostacji to sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych będących jednocześnie nośnikami cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH). Do końca 2025 r. sieć ma obejmować ponad 1000 elektrostacji w miastach w całej Polsce. Partnerami technologicznymi Pure City są Elocity oraz stacjeladowania.com. Inwestorem jest Freya Capital.
Źródło: ISBnews