Automarket – platforma należąca do PKO Leasing – sprzedała w 2022 r. 3700 samochodów, co oznacza 17-proc. wzrost liczby sprzedanych aut oraz ponad 30-proc. wzrost wartości sprzedaży, podała firma. Cel na 2023 r. to sprzedaż ponad 4000 samochodów.
„Pomimo wybuchu wojny w Ukrainie, spowolnienia gospodarczego, będącego pokłosiem pandemii COVID-19 i związanej z tymi wydarzeniami podwyżki stóp procentowych, niekorzystne z punktu widzenia rynku zjawiska nie zahamowały sprzedaży platformy Automarket.pl. W 2022 roku odnotowaliśmy wysoką liczbę transakcji oraz wzrost wolumenu ich wartości o ponad 30%. Utrzymanie rosnących wyników było możliwe dzięki zrozumieniu potrzeb klientów, podjęciu odpowiednich działań dotyczących zwiększenia elastyczności oferty” – powiedział prezes PKO Leasing Paweł Pach, cytowany w komunikacie.
Rozwój platformy potwierdza dynamicznie rosnąca sprzedaż, która w 2021 roku wynosiła miesięcznie średnio ponad 250 pojazdów, a w 2022 roku już przeszło 300 sztuk. Najlepszym miesiącem był marzec, w którym sprzedano prawie 400 aut. Wzrost sprzedaży był natomiast możliwy przede wszystkim dzięki stałemu poszerzaniu oferty. Na koniec 2021 roku na platformie dostępnych było ponad 1300 aut, a już pod koniec 2022 roku o 81% więcej – niemal 2400 sztuk, podano.
Większość z 3700 sprzedanych w ubiegłym roku auto, zostało sprzedanych w finansowaniu – 32% w leasingu i 44% w wynajmie długoterminowym, wskazano także.
Wśród klientów, którzy zdecydowali się na zakup auta w leasingu lub wynajmie długoterminowym na platformie Automarket.pl, rośnie udział osób prywatnych. W 2022 roku już 61% umów finansowania podpisywali klienci indywidualni – to o 14 pkt proc. więcej w porównaniu do 2021 roku. Przedsiębiorcy natomiast chętniej decydowali się na zawarcie umowy leasingu lub wynajmu w pełni przez internet – 58% transakcji online dotyczyło właścicieli firm.
„Udział umów wynajmu długoterminowego podpisywanych na 36 i 48 miesięcy na platformie Automarket.pl w 2022 roku wzrósł – odpowiednio: z 32% do 34% oraz z 12% do 14%. Jednocześnie spadł udział kontraktów zawartych na rok – z 30% do 24%. Przyczyną tej zmiany może być potrzeba zabezpieczenia przed wzrostem raty, która w wynajmie pozostaje stała. Klienci chcą uniknąć również wzrostu pozostałych kosztów związanych z utrzymaniem auta poprzez wybór specjalnych pakietów serwisowych” = czytamy w komunikacie.
„W 2022 roku przekonaliśmy się, że klienci decydujący się na wynajem długoterminowy, niezwykle cenią sobie model 'wszystko w jednym’. Aż 92% umów wynajmu zawartych przez internet na platformie Automarket.pl zostało poszerzonych o pakiet usług dodatkowych Comfort, zawierający ubezpieczenie, obsługę serwisową, serwis, wymianę i przechowywanie opon oraz samochód zastępczy na czas trwania kontraktu” – powiedział dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu odpowiedzialny za rozwój Automarket.pl Tomasz Otto.
Cele platformy na 2023 r. to sprzedaż ponad 4000 samochodów, poszerzanie oferty dostępnych aut, kontynuacja działań brandingowych oraz wdrożenie nowej infrastruktury IT.
Automarket jest pierwszą w Polsce internetową platformą do zakupu samochodów, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Dostępne na niej auta pochodzą zarówno z zasobów grupy kapitałowej banku, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących ze spółkami grupy.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW. Aktywa razem banku wyniosły 418,09 mld zł na koniec 2021 r.
Źródło: ISBnews