Answear spodziewa się dobrych kolejnych kwartałów tego roku pod kątem przychodów i rentowności, a tegoroczny capex powinien być zbliżony do zeszłorocznego, zapowiedział prezes prezes Krzysztof Bajołek.
„Jesteśmy zadowoleni z wyników I kwartału, a wiadomo, że I kwartał jest najsłabszy w naszej branży. Patrząc na nasze wyniki nominalne, to widać, że to był dla nas dobry kwartał i dobrze rokuje na cały rok. […] EBITDA na kolejne kwartały wygląda dobrze i powinniśmy kontynuować dobre wyniki w kolejnych kwartałach, jeśli nic niespodziewanego się nie wydarzy” – powiedział Bajołek podczas telekonferencji.
„Spodziewamy się kontynuacji dobrych, solidnych wyników, choć nie tak dobrych, jak w I kwartale, bo baza porównawcza w kolejnych kwartałach będzie bardziej wymagająca, a poza tym rynek też może być trochę bardziej wymagający. Jednak cały czas mamy potencjał drzemiący w procesach wewnętrznych i te czynniki wewnętrzne powinny nas wspierać i niwelować ewentualną gorszą koniunkturę na rynku czy dalej rosnące koszty usług. Wykazaliśmy już, że potrafimy sobie radzić z tymi rosnącymi kosztami i koniunkturą” – dodał.
Wskazał też na dobrze rokujący na resztę roku trend sprzedaży online z I kwartału.
Odnosząc się do rentowności, prezes zasygnalizował jej poprawę w dłuższej perspektywie.
„Wydaje się, że nasza rentowność na tle konkurencji jest na bardzo dobrym poziomie i to, że udaje nam się ją utrzymać, to dobrze świadczy o działalności naszej firmy i jeśli otoczenie rynkowe się poprawi, to u nas powinno być tylko lepiej, a jeszcze jak większy się skala biznesu i uda się rozwodnić koszty, to też powinno sprzyjać dalszej naszej rentowności, a do tego dochodzi potencjał wynikający z nowej marki. To są czynniki, które powinny wspierać wzrost przychodów i poprawienie rentowności w dłuższym czasie” – powiedział prezes.
„Spodziewamy się, że marże z ub. r. są do powtórzenia w tym roku. W I kwartale marża była wyższa niż rok temu, a w kolejnych kwartałach powinna być na takim samym poziomie jak w ub.r.” – Bajołek.
Wskazał też, że spółka stara się optymalizować każdy element procesu sprzedażowego.
W I kwartale 2023 r. Answear odnotowało 3,43 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 3,35 mln zł straty rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 11,78 mln zł wobec 0,27 mln zł zysku rok wcześniej, a zysk EBITDA sięgnął 15,34 mln zł wobec 3,51 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły do 271,14 mln zł w I kw. 2023 r. z 178,18 mln zł rok wcześniej.
W 2022 r. Answear odnotowało 25,87 mln zł jednostkowego zysku netto w 2022 r. wobec 22,89 mln zł zysku rok wcześniej, zysk operacyjny wzrósł do 48,74 mln zł z 36,42 mln zł rok wcześniej, a zysk EBITDA wzrósł do 61,76 mln zł z 46,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 973,45 mln zł w 2022 r. wobec 683,53 mln zł rok wcześniej.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews