Answear uruchomił pierwsze sklepy internetowe PRM dedykowane na rynek polski, ukraiński, rumuński oraz witrynę prm.com/eu, zaś do końca roku planuje uruchomienie sprzedaży na pozostałych zagranicznych rynkach oraz na marketplace’ach modowych, podała spółka. Z początkiem czerwca Answear.com oficjalnie sfinalizował przejęcie brandów Sneakerstudio i PRM oraz zdecydował o zmianie Sneakerstudio w PRM.com.
„Pierwsze działania podjęte przez Answear.com związane są z jak najszybszym uwolnieniem synergii operacyjnych, które bezpośrednio wpłyną na poprawę rentowności oraz wzrost przychodów. W pierwszych dniach czerwca spółka zakończyła przenoszenie zapasów Sneakerstudio oraz PRM z magazynu w Skawinie do wspólnego magazynu centralnego Answear.com w Kokotowie. Relokacja zapasów obniży koszty logistyczne, a także uprości proces wysyłki zamówienia” – czytamy w komunikacie.
Spółka dokonała również integracji danych celem uruchomienia sklepów PRM na własnym silniku e-commerce’owym Answear oraz przejęła pracowników z przejętych brandów, podkreślono.
„Dostrzegamy bardzo duży potencjał w segmencie sneakers & streetwear i liczymy na wzajemne wykorzystanie mocnych stron, łącząc unikalną ofertę Sneakerstudio i PRM, z własną sprawnością operacyjną i zapleczem technologiczno-logistycznym. Zakończyliśmy już z sukcesem pierwsze działania integracyjne, które będą miały długofalowo pozytywny wpływ na funkcjonowanie spółki, gdyż nie tylko pozwolą na zredukowanie kosztów operacyjnych, ale także dadzą szanse na wzrost przychodów. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w przejętych brandach, planujemy osiągnięcie break-even jeszcze w tym roku” – skomentował prezes Answear.com. Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
Answear zdecydował się również na zmianę Sneakerstudio w PRM.com. Koncepcja nowego PRM.com to odpowiedź na potrzeby wielkomiejskiej społeczności poprzez oferowanie wyselekcjonowanych marek high-end sneakers & clothing i aktywności promujących szeroko rozumianą kulturę i design, wskazano w materiale.
„Zdecydowaliśmy się na połączenie Sneakerstudio w jeden brand PRM, aby móc oferować pełniejszą gamę produktów fashion i streetwear. Nie chcieliśmy ograniczać się jedynie do obuwia, w naszym biznesowym DNA jest kompleksowa oferta zawierająca obuwie, ubrania oraz akcesoria. Oczywiście, kluczowym elementem nadal pozostają sneakersy, chcemy konsekwentnie pozyskiwać nowe marki, oferować wyjątkowe kolaboracje i kolekcje specjalne. W planach mamy również dalszy rozwój nad paltformą zakupową” – wyjaśnił dyrektor marki PRM Kamil Bajołek.
Jak podano w informacji, na początku czerwca Answear.com uruchomił pierwsze sklepy internetowe PRM dedykowane na rynek polski, ukraiński, rumuński oraz witrynę prm.com/eu na której można składać zamówienia z wysyłką na terenie całej Unii Europejskiej.
„Doświadczenie Answear zebrane z 11 rynków, na których jesteśmy obecni, powinno znacznie ułatwić i przyśpieszyć nam proces umiędznardaowienia marki PRM. Do końca roku planujemy uruchomienie sprzedaży na pozostałych zagranicznych rynkach oraz na marketplace’ach modowych” – zapowiedział wiceprezes ds. finansowych Answear.com Jacek Dziaduś.
1 czerwca Answear podał, że zawarł umowę przejęcia zorganizowanej części przedsiębiorstwa (ZCP) Fashion Trends Group, którą stanowi zespół składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie handlu detalicznego dobrami konsumpcyjnymi za pośrednictwem sklepów internetowych, marketplace’ów i sklepów stacjonarnych prowadzonych pod markami SneakerStudio oraz PRM.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews