Packeta Poland dostarczyła 3,04 mln paczek w I półroczu bieżącego roku wobec 1,4 mln w I półroczu 2022 r., co oznacza wzrost r/r o 117%, podała spółka. W tym samym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 33,8 mln zł, w porównaniu z 16,1 mln zł rok wcześniej (wzrost o 109%). Packeta Poland podtrzymała cel na cały 2023 r.: chce podwoić liczbę obsłużonych przesyłek.
„Pierwsze półrocze 2023 r. to nie tylko zwiększenie liczby przesyłek i obrotów. Packeta cały czas pozyskuje nowych klientów – w ostatnich miesiącach rozpoczęła współpracę z ponad 120 działającymi w Polsce e-sklepami m.in. z największym w Polsce marketplace Allegro, który w kwietniu zainaugurował swoją działalność w Czechach. Packeta znana u naszych południowych sąsiadów pod marką Zásilkovna, odpowiada za dostarczanie paczek czeskim klientom Allegro” – czytamy w komunikacie.
Najwięcej przesyłek trafiło z polskich e-sklepów do odbiorców w Czechach, Słowacji i Rumunii – to konsumenci z tych krajów najchętniej zamawiają produkty w naszych sklepach online. Podobne preferencje mają rodzimi klienci – robiliśmy zakupy głównie w czeskich, słowackich i rumuńskich e-sklepach, wymieniono także.
Ponadto, w lipcu firma uruchomiła bezpośrednią linię logistyczną z Polski do krajów adriatyckich – Chorwacji i Słowenii. Dzięki temu zagraniczni klienci polskich sklepów online mogą otrzymać swoje zakupy już po 2-3 dniach co sprawia, że rodzime e-biznesy zaczynają skutecznie konkurować nie tylko samymi produktami czy ceną, ale też terminem i kosztem dostawy.
W kolejnych miesiącach tego roku Packeta Poland planuje dalszy rozwój.
„Nasz cel na rok 2023 pozostaje bez zmian – chcemy podwoić liczbę obsłużonych przesyłek, co w pierwszym półroczu już udało się osiągnąć. Zależy nam też na tym, aby położyć nacisk na współpracę sprzedażową, marketingową oraz operacyjną między poszczególnymi krajami, rozwijać siatkę połączeń i obsługę klienta, co powinno się przełożyć na dalszy dynamiczny wzrost” – powiedziała Managing Director Commercial Entities Justyna Andreas, cytowana w materiale.
Packeta Poland jeszcze w tym roku znacznie powiększy powierzchnię magazynową w Cieszynie lub bliskiej okolicy – finalizuje rozmowy z deweloperem. To – po zeszłorocznym otwarciu magazynu w podwarszawskiej Konotopie – kolejna duża inwestycja spółki, podano także.
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne.
Źródło: ISBnews