Przychody Artifex Mundi wzrosły o 166% r/r do 23,6 mln zł w III kw. br., podała spółka, prezentując szacunkowe dane. Rekordowe wyniki to zasługa dynamicznego rozwoju „Unsolved” – kluczowego produktu Artifex Mundi. Przychody z komercjalizacji gry w III kwartale wyniosły niemal 21 mln zł, o 285% więcej niż rok wcześniej, podano.
„Mamy za sobą najlepszy w historii Artifex Mundi kwartał. Osiągnęliśmy w nim rekordowe wyniki sprzedażowe i po raz kolejny potwierdziliśmy niebagatelny potencjał 'Unsolved’, pozwalający na zwiększanie grona użytkowników aplikacji również w wakacyjnym okresie. Oczekujemy, że czwarty kwartał roku również będzie stał pod znakiem wysokich wzrostów sprzedaży r/r, co pozwoli nam na zakończenie 2023 r. ze zdecydowanie satysfakcjonującymi wynikami” – powiedział prezes Przemysław Błaszczyk, cytowany w komunikacie.
Przychody segmentu free-to-play wyniosły 7,2 mln zł we wrześniu br. wobec 2 mln zł we wrześniu 2022 r. W III kw. segment free-to-play wypracował 21,3 mln zł przychodów (6 mln zł rok wcześniej). Pozostała część biznesu Artifex Mundi – komercjalizacja gier w modelu premium (w tym gier HOPA), przyniosła w III kw. br. 2,3 mln zł przychodów, wobec 2,8 mln zł rok wcześniej.
Motorem napędowym jest rozwój „Unsolved”, umożliwiającej graczom dostęp w formule free-to-play do części z najlepszych gier HOPA z portfela Artifex Mundi. We wrześniu gra wygenerowała 7,1 mln zł przychodów, o 284% więcej r/r. W całym III kw. komercjalizacja gry przyniosła 21 mln zł przychodów (o 15,5 mln zł więcej niż rok wcześniej)
Miniony miesiąc był dla „Unsolved” rekordowym pod względem dziennego średniego przychodu, który wyniósł 237 tys. zł (3% wzrost w porównaniu z sierpniem br.) oraz tzw. pierwszej marży (przychodu pomniejszonego o koszty akwizycji), która wyniosła 3,3 mln zł (26% więcej niż w sierpniu br.). Koszty akwizycji graczy we wrześniu wyniosły 3,8 mln zł, a w całym III kwartale – 12,9 mln zł, podano.
Spółka podała dodatkowo w prezentacji, że w ciągu trzech kwartałów br. przychody wyniosły szacunkowo 59,15 mln zł wobec 29,63 mln zł rok wcześniej, a koszty akwizycji graczy odpowiednio 31,19 mln zł wobec 9,93 mln zł. W okresie I-III kw. 2023 roku segment free-to-play wypracował 51,24 mln zł przychodów wobec 18,99 mln rok wcześniej.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.
Źródło: ISBnews