PKP Intercity zamierza rozbudować zaplecze techniczne w Lublinie i zwiększyć w nim zatrudnienie do 400 z 250 osób, podała spółka. W związku z planowaną inwestycją ogłosiła postępowanie na prace projektowe.
„PKP Intercity stale inwestuje w rozbudowę swojego zaplecza technicznego. Po ogłoszeniu przetargów na rozbudowę bocznic kolejowych m.in. w Poznaniu i Przemyślu, przyszedł czas na następny, duży projekt infrastrukturalny w Lublinie. Planowana rozbudowa stacji postojowej niemal podwoi jej zatrudnienie i znacząco zwiększy możliwości obsługi taboru. Po przeprowadzeniu inwestycji, planowane jest wykonywanie przeglądów od P1 do P3 wagonów oraz P1 i P2 lokomotyw, co istotnie odciąży bocznicę na warszawskim Grochowie. Nowa bocznica zostanie także przystosowana do obsługi nowoczesnych pojazdów, takich jak składy typu push-pull” – czytamy w komunikacie.
W ramach inwestycji powstanie m.in. hala utrzymania wraz z zapleczem administracyjno-warsztatowym, posterunek rewidencki, drogi technologiczne czy sieć trakcyjna. Zrealizowanych zostanie także szereg prac modernizacyjnych, związanych z oświetleniem, punktami grzania 3kV czy instalacją wodną. Inwestycja pozytywnie wpłynie również na warunki pracy w bocznicy. Renowacji ulegną bowiem zaplecza techniczno-magazynowe, jak również socjalne, wymienił przewoźnik.
W celu zapewnienia wysokiego standardu obsługi nowoczesnego taboru, do 2030 roku spółka zainwestuje 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. Modernizacja infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów. Po zakończeniu inwestycji będą one podzielone na trzy kategorie, dostosowane do odpowiedniego standardu uwzględniającego potrzeby taborowe w danej lokalizacji pod kątem realizacji rozkładu jazdy. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 20 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi oraz 32 punktami do przygotowania pociągów w zakresie utrzymania czystości w obiektach udostępnionych PKP Intercity, przypomniano w materiale.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2022 r. miał ok. 59 mln pasażerów.
Źródło: ISBnews