T-Mobile Polska odnotował 453 mln zł skorygowanej EBITDA AL wobec 439 mln zł na tym poziomie rok wcześniej, podał operator.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 733 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 1 718 mln zł rok wcześniej. Z kolei całkowite przychody z usług wzrosły o 5,8% r/r.
„Po I kw. 2024 r. spółka miała 12,575 mln zł klientów wobec 12,554 mln rok wcześniej. „Na koniec pierwszego kwartału 2024 r. liczba klientów TMobile Polska osiągnęła poziom 12,6 mln. Oznacza to konsekwentny wzrost 22 tys. netto (r/r). Było to możliwe dzięki znacznemu zwiększeniu bazy klientów abonamentowych – o 198 tys. (r/r). Z drugiej strony, pozytywne tendencje w segmencie postpaid zostały w ostatecznym rozrachunku osłabione przez zmniejszenie się liczby klientów usług przedpłaconych. Było to konsekwencją decyzji o dezaktywacji partii 150 tysięcy nieużywanych kart SIM pierwotnie rozdanych uchodźcom z Ukrainy w ramach działań pomocowych. Warto natomiast podkreślić, że w pierwszym kwartale roku, klienci coraz chętniej wybierali wyższe i oferujące więcej korzyści plany taryfowe, co miało pozytywny wpływ na przychody TMobile. W połączeniu z konsekwentnym wzrostem bazy klientów usług światłowodowych i stale poprawiającą się sprzedażą oferty konwergentnej sprawiło to, że okres od stycznia do marca był jednym najmocniejszych pierwszych kwartałów od lat” – podano w komunikacie.
„Nasza strategia rynkowa opiera się na dążeniu do zapewnienia najwyższej jakości usług sieciowych oraz portfolio produktów, przy silnej koncentracji na zadowoleniu klienta. Wszystko to robimy w sposób odpowiedzialny, zgodnie ze strategią ESG z ambitnymi celami w tym obszarze. Najlepsza technologia znalazła się wyjątkowo mocno w centrum uwagi w tym kwartale, ponieważ uruchomiliśmy największą sieć 5G C-band, co umożliwiło nam dotarcie do klientów z usługami mobilnymi o niespotykanej dotąd jakości, konkurencyjnymi nawet w porównaniu to usług światłowodowych. Widzimy, że klienci, którzy otrzymali możliwość przetestowania pełni możliwości 5G, chętniej wybierają wyższe plany, które oferują im jeszcze więcej możliwości niż dotychczas” – powiedział prezes Andreas Maierhofer, cytowany w komunikacie.
Dodał, że w ostatnim czasie operator przekroczył próg 1 mln użytkowników programu Magenta Moments, „co wyraźnie pokazuje, że klienci doceniają korzyści, jakie otrzymują będąc u operatora”.
„Uruchomiliśmy również Magenta Experience Center, aby być jeszcze bliżej naszych klientów, którzy w naszym pierwszym sklepie flagowym nowego typu mogą doświadczyć pełni możliwości świata TMobile” – przypomniał prezes.
Pomimo spadku inflacji w porównaniu do roku 2023, wpływ wzrostu cen w ostatnich kwartałach wciąż jest bardzo zauważalny. Ten kwartał był pierwszym, w którym na wynik operatora wpływ miały podwyżki płac wprowadzone pod koniec ubiegłego roku. Spółka musiała się również zmierzyć z wyższymi kosztami niemal wszystkich usług zewnętrznych, a także wzrostem cen wynajmu powierzchni handlowych, indeksowanych w stosunku do inflacji z ubiegłego roku, podano w informacji.
„Umowa energetyczna vPPA, która pozwoliła T-Mobile zniwelować bardzo odczuwalne w ubiegłym roku wzrosty cen energii, nadal przynosi pozytywne rezultaty, gdyż potrzeby energetyczne operatora pokrywane są w 100% ze źródeł odnawialnych, w tym farm wiatrowych i słonecznych wybudowanych specjalnie na potrzeby tego projektu. Kolejnym ważnym elementem wpływającym na wynik T-Mobile było przeprowadzenie zapoczątkowanego jeszcze jesienią ubiegłego roku procesu budowy sieci 5G w paśmie C. Rollout sieci 5G Bardziej był kontynuowany przez cały pierwszy kwartał, co pozwoliło operatorowi na osiągniecie i utrzymanie pozycji lidera w tym obszarze” – czytamy dalej.
„To był mocny początek roku, zarówno pod względem operacyjnym, jak i finansowym. Połączenie dezaktywacji nieużywanych kart przedpłaconych, negatywnych skutków regulacji MTR i wciąż rosnących cen stanowiło prawdziwe wyzwanie. Natomiast dzięki utrzymaniu mocnego komercyjnego momentum, udało nam się poprawić wszystkie kluczowe czynniki operacyjne i finansowe, byliśmy wstanie pokonać wszystkie przeszkody, ale także osiągnąć solidny wzrost i utrzymać tempo działania. Wzrost przychodów z usług o 5,8% pokazuje, że jest to jeden z najbardziej dynamicznych pierwszych kwartałów w ostatnich latach. To najlepszy dowód, że jesteśmy nie tylko gotowi do radzenia sobie z wyzwaniami, , ale także do skutecznego konkurowania na rynku i osiągania celów bez względu na otoczenie” – dodał członek zarządu TMobile Polska ds. finansowych Juraj Andras.
Głównym celem T-Mobile w I kwartale 2024 roku było udostępnienie klientom ofert umożliwiających korzystanie z superszybkiej sieci 5G Bardziej zarówno na smartfonach, jak i w ramach oferty internetu domowego. Inwestycje w sieć i usługi przełożyły się pozytywnie na sprzedaż abonamentów komórkowych, która w I kwartale 2024 wzrosła o 15% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego, zaznaczono także.
„Pierwszy kwartał to dla T-Mobile także stabilny rozwój rozwiązań konwergentnych. Operator odnotował wzrost sprzedaży pakietów usług dla domu, które w tym okresie stanowiły blisko 45% podpisanych kontraktów światłowodowych w T-Mobile. Kampania reklamowa operatora promująca najwyższą jakość sieci 5G Bardziej spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem, co także przyczyniło się pozytywnie do wzrostu sprzedaży w segmencie prywatnym” – dodano w informacji.
T-Mobile Polska to operator z ponad 12,5 mln klientów. Firma tworzy sieć, dzięki takim rozwiązaniom jak infrastruktura światłowodowa, usługi konwergentne, sieć 5G, serwisy rozrywkowe, rozwiązania chmurowe, data center czy usługi cyberbezpieczeństwa indywidualnego oraz dla biznesu.
Źródło: ISBnews