CDRL odnotowało 4,01 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 6,69 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 2,89 mln zł wobec 5,02 mln zł straty rok wcześniej.
„W okresie objętym niniejszym skróconym śródrocznym skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym Grupa poniosła stratę na sprzedaży w wysokości -2 379 tys. zł oraz stratę z działalności operacyjnej w kwocie -2 890 tys. zł. Wyniki te uległy poprawie w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego odpowiednio o 1 170 tys. zł i 2 126 tys. zł, co jest skutkiem m.in. wyższej dynamiki spadku wartości kosztów działalności operacyjnej niż przychodów ze sprzedaży. Ponadto, w okresie porównywalnym Grupa ujęła w pozostałych kosztach operacyjnych istotne odpisy aktualizujące wartość zapasów oraz koszty z tyt. zmiany aktywów użytkowanych na podstawie umowy w łącznej kwocie 2 577 tys., z kolei w okresie bieżącym koszty z tego tyt. wyniosły jedynie 287 tys. zł” – czytamy w raporcie kwartalnym.
Spółka podkreśliła też, iż dane finansowe za okres porównywalny obejmują spółkę LLC DPM z siedzibą na Białorusi, nad którą Grupa utraciła kontrolę w IV kwartale 2023 roku.
„Strata netto Grupy w bieżącym okresie wyniosła -4 006 tys. zł i pomimo uzyskania niższych przychodów ze sprzedaży, uległa ona zmniejszeniu w stosunku do okresu porównywalnego. Zmiana ta, poza czynnikami wskazanymi powyżej, wynika także z niższych o 1 746 tys. zł kosztów finansowych z tyt. ujemnych różnic kursowych (w pierwszym kwartale 2023 roku koszty z tego tytułu wyniosły 1 886 tys. zł. i w całości dotyczyły białoruskiej spółki DPM) oraz niższych o 1 426 tys. zł kosztów z tyt. odsetek od kredytów i leasingu (w tym spadek o 1 064 tys. zł związany jest z nieobjęciem w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za okres bieżący spółki DPM)” – czytamy dalej w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 64,29 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 89,9 mln zł rok wcześniej.
„W zakresie przychodów osiąganych ze sprzedaży nadal największy udział stanowi sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych w Polsce, jednak Grupa stale odnotowuje spadek udziału sprzedaży w tym kanale na rzecz sprzedaży internetowej. W perspektywie całego roku Grupa spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży w sklepach internetowych, jednak oszacowanie skali tego wzrostu w perspektywie do końca najbliższego kwartału, ani do końca bieżącego roku nie jest obecnie możliwe” – podano.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2024 r. wyniosła 1,79 mln zł wobec 0,75 mln zł straty rok wcześniej.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel.
Źródło: ISBnews