TIM odnotowało 21,52 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 14,73 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 25,59 mln zł wobec 21,05 mln zł zysku rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 15,64 mln zł wobec 28,21 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 345,25 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 379,33 mln zł rok wcześniej.
„Głównym czynnikiem, który miał wpływ na ujemny wynik netto grupy kapitałowej TIM w pierwszym kwartale 2024 roku, było przede wszystkim jednorazowe koszty związane z zamknięciem transakcji przejęcia Grupy TIM przez FEGA & Schmitt Elektrogroßhandel GmbH, natomiast w dalszej kolejności spadek przychodów ze sprzedaży oraz marży brutto na sprzedaży […] W okresie od 1 stycznia 2024 roku do 31 marca 2024 roku grupa kapitałowa TIM wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 345 248 tys. zł, czyli o 9,0% niższe niż w analogicznym okresie 2023 roku. Dominująca ich część (93,7%) pochodziła ze sprzedaży materiałów i towarów. Grupa uzyskała z tego tytułu 323 361 tys. zł (spadek o 10,7%). Przychody ze sprzedaży usług logistycznych wyniosły 20 989 tys. zł i były o 27,6% wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku” – czytamy w raporcie kwartalnym.
„Pierwszy kwartał 2024 roku pod względem wyników mierzył się z relatywnie wysoką bazą pierwszego kwartału poprzedniego roku, który był najlepszym kwartałem 2023 r. Dość słaba koniunktura na rynku budownictwa nie sprzyjała możliwości realizowania satysfakcjonujących wyników sprzedażowych i marżowych. Realizowanej sprzedaży towarzyszyła wyraźnie zauważalna wojna cenowa, nie występowały również stymulatory popytu, jakimi są podwyżki cen realizowane przez producentów. Zauważalne wręcz były różnego rodzaju działania mające na celu obniżenie ostatecznej ceny zakupu, co w efekcie wzmacniało tylko wojnę cenową realizowaną w tym przypadku na poziomie dostawców” – czytamy dalej.
Przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów wyniosły 216,96 mln zł, co stanowiło 67% przychodów spółki. Pozostałe przychody ze sprzedaży spółka zrealizowała przy wykorzystaniu zdalnych narzędzi komunikacji z klientem, podano także.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2024 r. wyniosła 12,77 mln zł wobec 17,49 mln zł zysku rok wcześniej.
TIM jest największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 r. we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 523 mln zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews