Mastercard wyznaczył sobie cel, którym jest stokenizowanie 100% transakcji w e-commerce w Europie, podał operator.
„Płatności zbliżeniowe sprawiły, że zakupy stacjonarne stały się bezproblemowe, szybkie i wygodne – istnieje możliwość przeniesienia tego samego doświadczenia do zakupów online. Koncentrujemy się na łączeniu najlepszych w swojej klasie usług cyfrowych, aby zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo, lepsze doświadczenia i nowe sposoby płacenia” – powiedział chief product officer w Mastercard Jorn Lambert, cytowany w komunikacie.
Jak podkreśla Mastercard, zakupy online powinny być tak samo proste, bezpieczne i wygodne. Dlatego współpracuje z bankami, fintechami, sprzedawcami i innymi partnerami, aby do 2030 r. w Europie wycofać ręczne wprowadzanie danych kart płatniczych w handlu elektronicznym, zastępując je jednym kliknięciem na dowolnej platformie internetowej.
Mastercard wdrożył tokenizację 10 lat temu, jako nowy sposób ochrony danych, w którym 16- lub 19-cyfrowy numer karty zastępowany jest losowo wygenerowanym ciągiem cyfr – tokenem. Dzięki temu rzeczywiste informacje o karcie nigdy nie są przesyłane podczas transakcji, a w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych narażony jest token, bezwartościowy dla złodziei.
Tokenizacja karty realizowana jest przez bank wydający kartę i nie wymaga żadnego wysiłku ze strony konsumenta. Aby wyeliminować ręczne wprowadzanie danych z karty, Mastercard ułatwia sklepom internetowym integrację z Click to Pay, bezpiecznym standardem dokonywania płatności online. Wydawcy kart mogą je udostępniać użytkownikom z aktywną opcją wykorzystania ich w Click to Pay, dzięki automatycznej rejestracji do usługi.
Mastercard wprowadza także tzw. klucze do transakcji online, wykorzystując uwierzytelnianie biometryczne, którego większość ludzi już używa do logowania się do telefonu i innych kont, eliminując potrzebę zapamiętywania haseł lub sprawdzania SMS-ów czy e-maili w poszukiwaniu jednorazowych kodów dostępu, potrzebnych podczas dokonywania zakupów online.
Mastercard jest globalną firmą technologiczną działającą w obszarze płatności.
Źródło: ISBnews