VR Factory Games planuje premierę gry „Workshop Simulator VR” w tym roku, a po wprowadzeniu tego tytułu na rynek będzie dysponowała potencjałem do podjęcia prac nad kolejną grą, zapowiedziała spółka.
„Obecnie spółka pracuje nad nowym tytułem 'Omnivorous VR’ oraz nad dalszym rozwojem swoich wiodących tytułów 'Bartender VR Simulator’ i 'Zombie Bar Simulator’, które zapewniają spółce stabilne przychody, chcąc maksymalnie wykorzystać potencjał tych dwóch gier, zarówno wprowadzając aktualizacje do wersji obecnie już wydanych na platformach dystrybucyjnych, jak również przygotowywać wersje na nowe urządzenia VR. W bieżącym roku spółka planuje również premierę 'Workshop Simulator VR’, gry, która pierwotnie została wydana na ekrany płaskie, a która została dostosowana przez spółkę do urządzeń VR” – czytamy w raporcie kwartalnym.
Spółka podkreśliła, że „aktywnie poszukuje” również innych tytułów oraz prowadzi rozmowy z wydawcami i właścicielami IP gier wydanych na ekrany płaskie, które mają potencjał do przeniesienia ich na VR.
„Po premierze 'Workshop Simulator VR’, spółka będzie dysponowała potencjałem do podjęcia prac nad kolejnym tytułem” – zaznaczono.
W II kwartale 2024 roku rynek wirtualnej rzeczywistości (VR) kontynuował dynamiczny rozwój, napędzany przez kilka kluczowych trendów i innowacji, wskazała też spółka.
„Wartość globalnego rynku VR znacznie wzrosła, a prognozy wskazują na dalszy dynamiczny rozwój w najbliższych latach. W 2024 roku oczekuje się, że rynek osiągnie imponujący wzrost na poziomie (wg różnych źródeł) około 25-30% średniorocznie, co jest napędzane głównie przez postępującą adopcję technologii 5G, rozwój infrastruktury oraz rosnące zainteresowanie immersyjnymi doświadczeniami w grach i rozrywce” – czytamy dalej w raporcie.
W II kwartale 2024 r. duży nacisk położono na rozwój nowych urządzeń VR. Dla przykładu, Sony testowało kompatybilność swoich okularów PSVR2 z komputerami PC, co mogło znacząco poszerzyć bazę użytkowników. Ponadto, firmy takie jak HTC, Meta czy Nvidia, wprowadzały na rynek nowe modele headsetów i inne rozwiązania sprzętowe, które miały na celu poprawę jakości doświadczeń VR oraz zwiększenie ich dostępności, wymieniła też spółka.
VR Factory Games specjalizuje się w tworzeniu aplikacji biznesowych oraz gier wykorzystujących technologię wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości na takie platformy, jak: HTC VIVE, Oculus, Microsoft VR/MR, PS4 VR, Mobile VR/AR). Spółka notowana jest na rynku NewConnect i powstała w wyniku połączenia Surfland Systemy Komputerowe (notowanej na NewConnect od sierpnia 2011 r.) ze spółką VR Factory Games Sp. z o.o.
Źródło: ISBnews