Skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 763,1 mln zł w II kw. 2024 r. (wzrost o 31,5% r/r), przy czym dla działalności w Polsce 908,3 mln zł (wzrost o 34,9% r/r), podała spółka. GMV, czyli całkowita wartość brutto towarów sprzedanych na Allegro, wyniosła w tym okresie 15,81 mld zł (wzrost o 11,1% r/r), zaś w Polsce – 15,05 mld zł (+11,6% r/r).
„GMV w Polsce przekroczyła 15 mld zł w drugim kwartale, a wzrost wskaźnika przyspieszył do 11,6% r/r, czyli tempa ponad dwa razy szybszego niż dynamika krajowej sprzedaży detalicznej” – czytamy w komunikacie.
Skonsolidowane przychody ogółem wzrosły w II kw. br. o 12,5% r/r do 2,7 mld zł, w tym przychody w Polsce – o 23,8% r/r do 2,34 mld zł.
„Przychody z działalności w Polsce przyspieszyły wzrost do 23,8% r/r, osiągając poziom 2,3 mld zł w drugim kwartale przy 30% tempie wzrostu przychodów z działalności reklamowej. Szybszy w ujęciu kwartalnym wzrost przychodów i nieustanna kontrola kosztów przełożyły się na wzrost skorygowanego zysku EBITDA z działalności w Polsce o prawie 35% r/r – trzy razy szybciej niż GMV – do ponad 908 mln zł w drugim kwartale” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Marża skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 6,03% GMV w drugim kwartale, przekraczając średnioterminowe oczekiwania Allegro, podkreślono także.
„Liczba aktywnych kupujących na Allegro w Polsce osiągnęła poziom 14,9 mln na koniec czerwca, a średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą wzrosła o 5,6% r/r do 3 870 zł rocznie” – czytamy dalej.
„Już ponad 6 mln użytkowniczek i użytkowników w Polsce korzysta z darmowych dostaw dzięki programowi Allegro Smart!, który odnotował swój największy od ponad czterech lat przyrost beneficjentów w ujęciu kwartalnym” – napisano także w komunikacie.
Allegro Pay ma ponad 2 mln użytkowniczek i użytkowników. Wartość pożyczek udzielonych przez fintechowe ramię Allegro wyniosła 2,7 mld zł w drugim kwartale, finansując w tym czasie 13,9% GMV, wskazano w informacji.
Allegro odnotowało 347,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2024 r. wobec 119 mln zł straty rok wcześniej, podano także w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 493,9 mln zł wobec 303,4 mln zł zysku rok wcześniej.
W całej I poł. 2024 r. skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 1 469,3 mln zł (wzrost o 32,2% r/r). GMV wyniosło w tym okresie 30 114,8 mln zł (wzrost o 10% r/r).
W I poł. 2024 r. spółka miała 588,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 276 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 5 172,3 mln zł w porównaniu z 4 718,9 mln zł rok wcześniej.
„W drugim kwartale udało nam się zrealizować kilka ważnych celów. Nadal rozwijamy nasz biznes i zwiększamy rentowność w Polsce, jednocześnie stopniowo rozszerzając działalność za granicą. Liczba aktywnych kupujących na Allegro przekroczyła już 20 mln w całym regionie, z czego około 5 mln poza Polską. Po kolejnym kwartale silnego wzrostu ponad 6 mln polskich konsumentów i konsumentek korzysta już z darmowych dostaw w ramach programu Allegro Smart!, a Allegro Pay ma ponad 2 miliony użytkowników i użytkowniczek. Te dwie kluczowe dla nas marki są świetnymi przykładami tego, jak patrzymy z perspektywy konsumenta, gdy projektujemy i potem zapewniamy unikatowe doświadczenia zakupowe. Allegro Delivery to nasz najnowszy pomysł na drodze do upraszczania zakupów w sieci. Ta innowacja w jednym miejscu zbiera kwestie dotyczące wyboru przewoźnika dla danego zakupu, pozwalając klientom skupić się jedynie na wyborze między preferowanym punktem odbioru a dostawą do domu. Ta nowa funkcjonalność pozwala na jeszcze lepszą współpracę między nami i naszymi partnerami logistycznymi, co pomaga wszystkim stronom zwiększyć ruch” – skomentował prezes Roy Perticucci, cytowany w komunikacie.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews