Grupa Żabka spodziewa się „delikatnego wzrostu” zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA na koniec 2024 r. z 1,4x na koniec III kw. br., poinformowała CFO Grupy Marta Wrochna-Łastowska.
„Jesteśmy przekonani, że zrealizujemy wzrost LfL o 7,5-9% w 2024 r. Dynamicznie rośniemy, a wzrost realizujemy przy zachowaniu wysokiej rentowności. W średnim terminie spodziewamy się skorygowanej marży EBITDA w górnym przedziale 12-13%. Oczekujemy też, że wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA delikatnie wzrośnie na koniec roku z 1,4x na koniec września” – powiedziała Wrochna-Łastowska podczas wideokonferencji.
„Żabka rozwijała się w III kw. na tle rynku szybciej, nasz LfL rósł szybciej niż rynek o ok. 4 pkt proc. i biorąc pod uwagę wzrost LfL i rozwój sieci zwiększyliśmy udział w rynku do 10,3%” – dodał Group Chief Strategy & Development Officer Tomasz Blicharski.
Wcześniej spółka podała, że w trzech kwartałach 2024 r. wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanego wyniku EBITDA poprawił się do 1,4x z poziomu 2,1x przed rokiem. Ten pozytywny trend wspierany był wysokim poziomem generowania wolnych przepływów gotówkowych, które w pierwszych 9 miesiącach roku wyniosły 1,9 mld zł.
Grupa Żabka odnotowała 319 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 225 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 664 mln zł wobec 597 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 093 mln zł wobec 934 mln zł zysku rok wcześniej, a skorygowany wynik EBITDA zwiększył się do poziomu 1 119 mln zł (+ 17,8% r/r). Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6 578 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 5 594 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 377 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 148 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 17726 mln zł w porównaniu z 14771 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2472 mln zł wobec 1 935 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 10 900 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.
Źródło: ISBnews