IMC przyjęła do własnej floty 150 wagonów tym samym zwiększając ją do 300 jednostek, podała spółka. Firma zainwestowała ok. 22 mln USD w tabor kolejowy przeznaczony do przewożenia zboża na eksport od 2024 r. do marca br.
„Ta flota wagonów pozwoli nam w dużej mierze zrezygnować z korzystania z dzierżawionych wagonów do transportu zboża do portów, ponieważ szacujemy, że po jej uruchomieniu będziemy w stanie przetransportować do 80% rocznego wolumenu uprawianego zboża przy użyciu własnych wagonów, zapewniając pewność terminowej realizacji kolejowego komponentu logistyki eksportowej i znacznie oszczędzając na transporcie” – powiedział prezes IMC Oleksandr Wierżihowskij, cytowany w komunikacie.
Spółka podkreśliła, że własny tabor kolejowy to istotne wydarzenie dla firmy – IMC jest zorientowana na eksport, dwa z trzech uprawianych przez nią rodzajów roślin (pszenica ozima i kukurydza) są w pełni sprzedawane na rynki zagraniczne, a najbardziej optymalnym kanałem eksportu jest transport kolejowy do portów z dalszą dostawą do odbiorcy końcowego drogą morską. Co miesiąc spółka transportuje koleją średnio 60-70 tysięcy ton zboża do portów. Posiadanie własnej floty wagonów pozwala na wygenerowanie znaczących oszczędności w tym obszarze.
IMC jest zintegrowaną grupą rolniczą działającą na terenie Ukrainie. Jej główne kierunki działalności to: produkcja płodów rolnych (kukurydza, pszenica, słonecznik) oraz magazynowanie płodów rolnych. Spółka jest notowana na GPW od 2011 r. W 2023 r. IMC wypracowała 139,5 mln USD przychodów.
Źródło: ISBnews