Pointpack odnotował 4,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 88 tys. zł zysku netto rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 7,07 mln zł wobec 1,88 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 9,87 mln zł w ub.r.
Grupa osiągnęła rentowność na poziomie zysku EBITDA na poziomie 7,8%, natomiast rentowność netto na poziomie 3,7%, co stanowi wzrost do wskaźników z roku 2023, kiedy wyniosły odpowiednio 4,3% i 0,1%, podano w raporcie.
konsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 127,23 mln zł wobec 99,75 mln zł rok wcześniej.
„Spółka w 2024 r. po raz kolejny osiągnęła rekordowy poziom przychodów, który przekroczył 127 mln zł. Wzrost przychodów w stosunku do 2023 r. osiągnęliśmy przede wszystkim dzięki dostawom automatów kurierskich. W tym segmencie spółka intensyfikuje pozyskiwanie nowych klientów, co powinno mieć pozytywny efekt na wyniki spółki w kolejnych latach” – czytamy w liście zarządu do akcjonariuszy.
„W segmencie dotyczącym obsługi przesyłek kurierskich w punktach handlowych wzrost wolumenu usług zrealizowanych przez Pointpack S.A. osiągnął ponad 21%. Dynamika wzrostu przychodów w tym segmencie osiągnęła ponad 28%. Usługi Pointpack dostępne są w ponad 19 600 punktów odbioru. W tym segmencie spółka musi zmierzyć się z ograniczeniem współpracy w kluczowej sieci partnerskiej. Działania związane z dostosowaniem skali działalności do zmniejszonych wolumenów zostały podjęte już w czwartym kwartale 2024 r., co pozwoli zmniejszyć niekorzystny wpływ tego zdarzenia na wyniki finansowe” – podano dalej.
Zarząd wskazał też, że w segmencie związanym z dostawą i serwisem APM pomimo wystąpienia w połowie roku 2024 przejściowych trudności związanych z rozpoczęciem procesu wewnętrznej restrukturyzacji klienta – Poczty Polskiej – w IV kw. odbiory APM uległy znacznemu przyspieszeniu. Przychody Grupy w tym segmencie osiągnęły ponad 27 mln zł. Poprawiające się parametry związane z realizacją kontraktu spowodowały, że wyniki finansowe Spółki uległy znacznej poprawie.
„Naszymi celami na rok 2025 jest poprawa rentowności w obszarze dostaw i utrzymania APM oraz niezmiennie oferowanie usług platformy Pointpack poza granicami Polski. Pierwszy krok w tym kierunku zmaterializował się dzięki uruchomieniu usług na rynku chorwackim we współpracy z dwoma firmami kurierskimi i siecią detaliczną” – podkreślił zarząd.
W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 6,37 mln zł w 2024 r. wobec 5,57 mln zł rok wcześniej.
Pointpack oferuje rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej. Dostarcza firmom kurierskim dostęp do dużej liczby punktów nadawczo-odbiorczych poprzez integrację z sieciami handlowymi, wykorzystującymi systemy kasowe, kasy fiskalne oraz terminale płatnicze. Spółka integruje też producentów urządzeń nadawczo-odbiorczych. Od 2018 r. jest notowana na rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews