Modelowa marża rafineryjna Grupy Lotos powinna wynieść około 4,5 dolarów na baryłce w II kwartale 2021 roku, w porównaniu do 2,6 USD/b w I kwartale i 5,4 USD/b w II kwartale 2020 roku, poinformował szef Biura Relacji Inwestorskich Wojciech Zengteler.
„W zakresie modelowej marży rafineryjnej pozytywny trend widoczny jest od początku 2021 roku, zobaczymy na ile możliwe będzie jego utrzymanie. W kwietniu marża wyniosła ok. 4,5 USD/b i wydaje się, że realne jest utrzymanie tego poziomu do końca II kwartału, choć działamy w warunkach niezwykle trudnych i zmiennych” – powiedział Zengteler podczas telekonferencji.
W styczniu br. modelowa marża rafineryjna Grupy Lotos wynosiła 1,9 USD/b, w lutym 2,8 USD/b, w marcu 3,4 USD/b, a w kwietniu 4,5 USD/b.
„Nadal czekamy na odbudowę cracku dla diesla, który znajduje się na wieloletnich minimach, a do tego niezbędne jest odbicie w ruchu lotniczym. Obecnie rafinerie zamiast paliwa lotniczego Jet, którego nikt nie kupuje, produkują więcej diesla i za tą zwiększoną podażą nie nadąża popyt” – dodał Zengteler.
Na początku kwietnia br. Grupa Lotos informowała, że nie spodziewa się, by modelowa marża rafineryjna sięgnęła powyżej 5 USD na baryłce w całym 2021 roku.
Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 20,9 mld zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews