Do udziału w Polsko-Arabskim Forum Gospodarczym, które odbędzie się podczas Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju zgłosiło się ponad 100 firm, podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). W wydarzeniu może wziąć udział nawet 500 uczestników z Polski oraz państw Bliskiego Wschodu.
„Udział w Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju ma dla nas znaczenie przede wszystkim gospodarcze. To wyjątkowa szansa na prezentację potencjału naszego kraju na Bliskim Wschodzie, który jest światowym centrum wymiany handlowej. Co więcej, chcemy, by polscy przedsiębiorcy wykorzystali nie tylko popyt wewnętrzny rynków Zatoki Perskiej, ale również całego kontynentu afrykańskiego. Już teraz obserwujemy bardzo duże zainteresowanie firm przygotowaną przez nas ofertą, a do większości inicjatyw wciąż można się zgłaszać, do czego niezmiennie zachęcam. W szczególności zapraszam na Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, które odbędzie się 6 grudnia 2021 roku w Dubaju. Co ważne, po zakończeniu Expo, nasze biura w regionie będą mogły kontynuować to, co rozpoczniemy tak spektakularnie. To niesamowicie istotne z perspektywy Polski dla pełnego wykorzystania potencjału tego wydarzenia” – powiedział prezes PAIH Krzysztof Drynda, cytowany w komunikacie.
Przypomniano, że przedsiębiorcy mogą korzystać z kilkunastu inicjatyw specjalnie przygotowanego programu gospodarczego.
„Po okresie spowolnienia gospodarczego spowodowanego pandemią COVID-19 nadszedł już najwyższy czas na działania probiznesowe i proinnowacyjne służące wzmocnieniu rozpoznawalności polskich produktów i usług oraz budowania pozytywnego wizerunku Polski i polskiej gospodarki na świecie. Expo 2020 w Dubaju będzie pierwszym od ponad roku tak dużym wydarzeniem promocyjnym o zasięgu globalnym, podczas którego zaprezentujemy potencjał polskich przedsiębiorstw i przedsiębiorców. Nasza obecność na Expo będzie także doskonałą okazją do nawiązywania i rozwoju bilateralnej i wielostronnej współpracy gospodarczej i handlowej z partnerami z zagranicy. Wykorzystamy ją także do szerokiej promocji naszego potencjału turystycznego, a także różnorodności naszej tradycji i kultury” – powiedział wicepremier, minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin, cytowany w komunikacie.
Do tegorocznej edycji programu „Go to brand” koordynowanym przez PARP zgłosiło się ponad 400 firm (wyniki poznamy w czerwcu). W programie partnerskim realizowanym przez PAIH zweryfikowano pozytywnie do tej pory ponad 80 firm.W ramach ekspozycji multimedialnej w Pawilonie Polski zaprezentowanych zostanie ponad 150 firm reprezentujących branże z największym potencjałem eksportowym na rynki bliskowschodnie, podano również.
Jak wcześniej poinformował w rozmowie z ISBnews komisarz generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju Adrian Malinowski, celem obecności Polski na Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju jest ukazanie Polski jako miejsca do lokowania inwestycji głównie o wysokim stopniu zaawansowania. Zapowiedział, że przygotowywany jest portfel możliwości inwestycyjnych w Polsce, w którym zawarte są również konkretne przykłady sukcesu zagranicznych inwestorów w Polsce.
Za przygotowanie obecności Polski na Expo 2020 w Dubaju odpowiada PAIH, a hasło przewodnie polskiej prezentacji brzmi: „Poland. Creativity inspired by nature”.
Wystawy Expo należą do największych imprez promocyjnych o zasięgu globalnym. Jak wskazują organizatorzy, Polska ma bogatą, sięgającą czasów przedwojennych, tradycję uczestnictwa w Wystawach Światowych, a dużym sukcesem zakończyła się Polska obecność na dwóch ostatnich Wystawach Expo – w Mediolanie (2015) oraz w Astanie (2017). W Expo 2020 weźmie ponad 200 państw i organizacji. Według założeń, Wystawę w Dubaju odwiedzi 18 mln gości, którzy złożą 25 mln wizyt.
Expo 2020 w Dubaju ze względu na pandemię koronawirusa zostało przełożone o rok i potrwa od 1 października 2021 r. do 31 marca 2022 r.
Źródło: ISBnews