Gatta wprowadziła na rynek francuski 3 produkty Q-EKO, w których 20% procent przędzy pochodzi z recyklingu, podała spółka. W sezonie jesień-zima 2021 w sprzedaży będą gładkie rajstopy, podkolanówki i pończochy o grubości 20 den. Na sezon wiosna-lato kolekcja będzie rozszerzona o wyroby wzorowane: rajstopy z szewkiem i w kropki. Produkty będą sprzedawane we Francji w sklepach Intermarche pod marką własną, pojawią się także na rynku polskim w kolekcji jesienno-zimowej w salonach firmowych.
Grupa Ferax, producent i właściciel marki Gatta, od wielu lat utrzymuje relacje handlowe z francuskimi partnerami. W większości przypadków są to duże sieci handlowe, podano
„Produkty z zakładów Gatty od wielu lat świetnie sprzedają się na rynku francuskim. Klientki cenią je za jakość wykonania, trwałość i nowoczesność. Od lat plasujemy we Francji istotną część produkcji, dlatego w tym roku wprowadzamy kolejne nowości. Nasza współpraca z Intermarche jest bardzo perspektywiczna. W dzisiejszych czasach ekologia jest nie tylko modna, ale i potrzebna. Nowoczesne i technologicznie zaawansowane firmy produkujące włókna, przędze stawiają na wykorzystanie zużytych surowców, aby zmniejszyć degradację środowiska naturalnego. Razem z firmą Fulgar Gatta wychodzi naprzeciw tym działaniom i dbając o planetę, proponujemy produkty wykonane z ekologicznych włókien Q-nova” – powiedziała marketing manager Gatty Małgorzata Barton, cytowana w komunikacie.
Rajstopy Q-EKO wykonane są z przędzy Q-NOVA® by Fulgar – ekologicznego włókna nylonowego pozyskanego z recyklingu, przy użyciu mechanicznie przetworzonych surowców w technologii o niewielkim wpływie na środowisko. Ekologiczny aspekt produktów z tej linii wynika z zastosowanego procesu produkcji, który zapewnia mniejsze zużycie wody i niższą emisję CO2 na kilogram wyprodukowanej przędzy oraz wykorzystaniu surowców wtórnych, wskazano również.
Gatta sfinalizowała negocjacje 50 umów z wynajmującymi w galeriach handlowych. Tym samym realizuje założenia przyjęte w postępowaniu sanacyjnym, co pozwala na pozytywne prognozy w zakresie sprzedaży w 2021 roku. Wszystkie oszczędności z tego obszaru są przekierowane na produkcję w zakładach i ochronę miejsc pracy. Gatta prowadzi sprzedaż w 3 kluczowych kanałach: hurtowym, detalicznym w oparciu o sieć salonów zlokalizowanych samodzielnie i w galeriach handlowych oraz w e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego.
Gatta prowadzi sprzedaż przez sieć 125 sklepów, z których 33 są prowadzone w ramach franczyzy. Poza rajstopami i bielizną w ofercie sklepów są też sukienki, spódniczki, bluzki, body, swetry, bluzy, spodnie, legginsy, bielizna tradycyjna i bezszwowa.
Źródło: ISBnews