Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 6-10 grudnia br.
Forever Entertainment: Zarząd Storm Trident (ST), spółki powiązanej z Forever Entertainment, w ramach działań mających na celu jej upublicznienie, zawarł umowę o świadczenie usług w zakresie wprowadzenia akcji do Alternatywnego Systemu Obrotu na rynku NewConnect z Domem Maklerskim Q Securities, podał Forever Entertainment. Źródło: ISBnews
Moonlit: Data premiery gry „Model Builder” została przesunięta na 8 lutego 2022 r. z planowanego terminu 27 stycznia 2022 r. Źródło: ISBnews
T-Bull: Spółka oraz GG Bay – gamingowa organizacja grupy Ekipa Holding – udostępniły grę mobilną „My Dino Friend”, poinformował prezes T-Bull Damian Fijałkowski. „’My Dino Friend’ to dla nas wyjątkowy projekt, przy którym pracował kolektyw kreatywnych, otwartych i zaangażowanych twórców. W rezultacie stworzyliśmy grę, która dotrze do szerokiego grona odbiorców i nie możemy doczekać się jej odbioru. Współpraca z GG Bay i fantastycznym zespołem Ekipy były dla nas niezwykle motywujące, czujemy, że wzajemnie się uzupełniamy i dzisiejsza premiera to dopiero początek długoterminowej relacji” – powiedział Fijałkowski. Źródło: ISBnews
CD Projekt: Spółka otrzymała postanowienie Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych dla okręgu Centralnej Kalifornii o zawieszeniu postępowania tzw. „motion to dismiss”, w związku z przystąpieniem stron do rozmów dotyczących potencjalnego zawarcia ugody. W razie osiągnięcia porozumienia co do warunków potencjalnej ugody strony złożą wniosek do sądu o jej zatwierdzenie. „Decyzja w sprawie ewentualnej akceptacji ugody i możliwości jej finalizacji zostanie wydana przez sąd po wypełnieniu szeregu dalszych obowiązków formalnych” – podano. Źródło: ISBnews
Cherrypick Games: Spółka „niebawem” przedstawi efekty przeglądu opcji strategicznych i będą one związane w pierwszej kolejności z finansowaniem spółki, poinformował prezes Marcin Kwaśnica. Spółka podtrzymuje plan przejścia na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Źródło: ISBnews
Road Studio: Giełda Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie zatwierdziła 7 grudnia 2021 r. dokument informacyjny spółki Road Studio i podjęła uchwałę o wprowadzeniu jej akcji do obrotu na rynku NewConnect. „Debiut na małej giełdzie jest zwieńczeniem naszej drogi do upublicznienia spółki oraz uwolnienia naszej wartości dla inwestorów. Chciałbym im bardzo podziękować za zaufanie. Finalizacja procesu wejścia na NewConnect motywuje nas do dalszej pracy nad naszymi flagowymi produkcjami” – powiedział prezes Maciej Nowak. Źródło: ISBnews
Big Cheese Studio: Akcje spółki zadebiutowały 7 grudnia br. na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Na otwarciu kurs akcji spadł wobec ceny odniesienia o 8,6% i wyniósł 32 zł. Big Cheese Studio jest 427. spółką notowaną na głównym rynku GPW oraz 13. debiutem na tym rynku w 2021 r. Źródło: ISBnews
Klabater: Studio ustaliło datę premiery gry „Castle on the Coast”na platformy PlayStation 4 oraz PlayStation 5 oraz Xbox ONE, Xbox Series X na 15 grudnia 2021 roku. Źródło: ISBnews
BoomBit: Łączne przychody Grupy BoomBit z gier wyniosły w listopadzie 21,6 mln zł (-0,4% m/m), podała spółka. Łączna liczba pobrań gier grupy wyniosła w ostatnim miesiącu 16,7 mln. Koszty marketingu wyniosły 11,82 mln zł (-5,9% m/m), a koszty prowizji platform 1,32 mln zł (-0,7% m/m). Przychody pomniejszone o user acquisition (UA, pozyskiwanie graczy) i prowizje platform wyniosły w listopadzie 8,46 mln zł (+8,3% m/m). Źródło: ISBnews
QubicGames: Spółka zawarła umowę wydawniczą z Mooneaters S.A. na portowanie i wydanie gry „Everdream Valley” na platformę Nintendo Switch. Premiera gry na platformie Nintendo Switch planowana jest na przełomie II/III kwartału 2022 r. Jednocześnie, QubicGames stał się inwestorem Mooneaters i nabył łącznie 4,5% akcji spółki od Varsav Game Studios S.A. Źródło: ISBnews
Big Cheese Studio: Spółka zanotowała ponad 10,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w okresie od stycznia do września br. (wzrost o prawie 55% r/r). Po trzech kwartałach br. spółka uzyskała 8,5 mln zł zysku netto, w porównaniu do 5,5 mln zł rok wcześniej. EBIDTA wyniosła prawie 9 mln zł. Na dzień 30 września br. środki pieniężne na koncie spółki wyniosły prawie 7,2 mln zł. Źródło: spółka
Asmodev: Producent gier o oryginalnej mroczno-romantycznej tematyce, zadebiutował 6 grudnia na NewConnect. Obecnie studio pracuje nad swoim flagowym projektem Priest Simulator, którego darmowy epizod został bardzo dobrze przyjęty przez graczy. Równolegle z pracą nad symulatorem księdza deweloper wykonuje gry na zlecenie dla Gaming Factory, Golden Eggs Studio oraz Glob Games Studio. Źródło: spółka
Movie Games: Studio objęło w LifeSim Games 35% akcji w kapitale zakładowym po cenie nominalnej, tj. za cenę 35 tys. zł. Movie Games będzie pełnił rolę wydawcy gier produkowanych przez LifeSim Games na warunkach rynkowych. Gry produkowane przez LifeSim Games przeznaczone będą na PC i konsole. Źródło: spółka
No Gravity Games: Spółka zawarła umowę wydawniczą dla gry „Pandemic Shooter” i wyda ją na platformy Steam, Switch, Xbox i Playstation. Przewidywana data wydania gry to I kw. 2022 roku. Pandemic Shooter to strzelanka studia Cave Games.
True Games: Spółka z grupy Movie Games podpisał pierwszą umowę wykonawczą, zgodnie z umową inwestycyjną, na współfinansowanie gry z gatunku symulator. Wydawcą będzie Movie Games, a tytuł zostanie ogłoszony już niebawem przy okazji publikacji pierwszego materiału wideo z gry. Źródło: spółka
Madmind Studio: Spółka nawiązała współpracę ze studiem Black Rat Ltd. specjalizującym się w grach typu first person horror. Celem niniejszej współpracy jest ustalenie jej warunków wydania gry HELP ME! Pierwszym etapem będzie wyprodukowanie przez Black Rat dema gry, które będzie podstawą do oceny potencjału dalszej współpracy. Źródło: spółka
Drageus Games: Spółka otrzymała potwierdzenie od Sony o ustaleniu daty wprowadzenia do sprzedaży gry „Spirit Roots” na konsolę PlayStation 4 na 11 lutego 2022 r. Źródło: spółka
Artifex Mundi: Wstępnie spółka w listopadzie 2021 r. zanotowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży produktów na poziomie 840 tys. zł, zaś poniesione przez Grupę koszty akwizycji nowych graczy w przedmiotowym okresie osiągnęły poziom 487 tys. zł. Źródło: spółka
Iron Wolf Studio: Deweloper gier wideo zadebiutuje na rynku NewConnect 16 grudnia 2021 r. Do obrotu na rynku alternatywnym NewConnect trafi 1,46 mln walorów Iron Wolf Studio w cenie 16 zł za akcję. Daje to łączną kapitalizację spółki na poziomie 23,4 mln zł. Deweloper obecnie pracuje nad kilkoma projektami i zapowiada, że w 2022 r. osiągnie kilka kamieni milowych ich rozwoju. „Podczas październikowego Steam Next Festival pokazaliśmy graczom demo gry 'Destroyer – The U-Boat Hunter’. Tytuł spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem i obecnie pracujemy nad stworzeniem generatora misji, który zapewni niezliczoną ilość możliwych sytuacji podczas walk pomiędzy eskortą alianckich konwojów a wilczymi stadami u-bootów. Gra zyska dzięki temu olbrzymią regrywalność. Ponadto, mamy do przekazania bardzo dobre informacje dotyczące wydania 'Destroyera’ podczas debiutu spółki na NewConnect” – mówi Bartosz Pluta, prezes Iron Wolf Studio. Źródło: spółka
Źródło: ISBnews