4Fun Media (w trakcie zmiany nazwy na Digital Network) planuje ogłosić szczegóły nowej strategii w połowie maja, poinformował ISBtech prezes Wojciech Bieńkowski. Spółka celuje m.in. w istotne zwiększenie wykorzystania pojemności swojej sieci reklamy cyfrowej, co da istotny potencjał wzrostu rentowności zysku netto.
„Szczegóły nowej strategii planujemy ogłosić w połowie maja. Chcemy m.in. znacząco zwiększać naszą sprzedaż reklamową obecnej sieci na stałych kosztach utrzymania sieci i bez inwestycji capex w ekspansję sieci, co daje istotny potencjał wzrostu rentowności zysku netto” – powiedział ISBtech Bieńkowski.
Zaznaczył, że cyfrowej sieci reklamy zewnętrznej sprzyjają trendy rynkowe.
„Rynek coraz szybciej transformuje z klasycznej reklamy do cyfrowej, co otwiera nam przestrzeń do dalszego wzrostu. Obecnie udział reklamy cyfrowej w reklamie zewnętrznej w Polsce to 15%. Na świecie ten poziom osiągnięto już w 2016. Zakładamy, że ten udział w Polsce się podwoi w ciągu najbliższych pięciu lat” – stwierdził prezes.
Spółka uwzględnia także inwestycje capeksowe.
„Pracujemy nad optymalizacją sieci pod kątem zasięgu, szczególnie w segmencie city led, wymianą na nowocześniejsze, energooszczędne nośniki. Szukamy nowych, wartościowych lokalizacji – wymienił Bieńkowski.
W styczniu spółka odnotowała 30-proc, dynamikę wzrostu przychodów z cyfrowej reklamy zewnętrznej.
„Nie widzimy aktualnie spowolnienia pomimo wojny na Ukrainie. Największe ryzyko dla nas, ale i dla całej gospodarki, to spowolnienie makro. Jednak nasz rynek rośnie podwójnie – wzrasta jego wartość i dodatkowo napędza go transformacja do cyfrowej reklamy. Dobitnie pokazał to okres pandemii COVID-19, podczas której rynek cyfrowej reklamy rósł” – zaznaczył prezes.
4Fun Media, która jest w trakcie zmiany nazwy na Digital Network, jest liderem w Polsce w segmencie cyfrowej reklamy zewnętrznej Digital-out-of-Home (DOOH). Strategia grupy kapitałowej docelowo może się opierać na trzech określonych obszarach biznesowych. Grupa analizuje poszerzenie działalności o Digital Signage oraz Electromobility.
Źródło: ISBnews