Agora spodziewa się utrzymania trendu wzrostu wpływów ze sprzedaży subskrypcji Wyborcza.pl w całym 2024 r., a także ciągu dalszego negatywnych trendów w zakresie spadku sprzedaży egzemplarzowej dzienników w formie drukowanej, podała spółka.
„W kolejnych kwartałach 2024 r. utrzymają się negatywne trendy dotyczące spadku sprzedaży egzemplarzowej dzienników w formie drukowanej. Agora rozwija sprzedaż dostępu do treści Wyborcza.pl w formie prenumeraty cyfrowej. Na koniec marca 2024 r. liczba płatnych prenumerat cyfrowych 'Gazety Wyborczej’ wyniosła 291,6 tys. i była na zbliżonym poziomie z analogicznym okresem 2023 r. W miesiącach styczeń – marzec 2024 r. wpływy ze sprzedaży wydawnictw segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana były na zbliżonym poziomie jak w analogicznym okresie w 2023 r. Rzutowała na to głównie niższa sprzedaż papierowego wydania 'Gazety Wyborczej’, przy wzroście przychodów ze sprzedaży subskrypcji Wyborcza.pl. W opinii spółki trend wzrostu wpływów ze sprzedaży subskrypcji Wyborcza.pl utrzyma się także w całym 2024 r.” – czytamy w raporcie kwartalnym.
Przychody cyfrowe dziennika, czyli ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej oraz reklamy cyfrowej, wzrosły o 8,4% do poziomu 16,8 mln zł.
„Warto odnotować, że jest to głównie powodem wyższej średniej ceny subskrypcyjnej. Istotny jest również udział przychodów cyfrowych w całkowitych wpływach 'Gazety Wyborczej’ w stosunku do analogicznego okresu 2023 r. wzrósł o 3,7 pkt proc. i stanowił 47,9%. Liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych Gazety Wyborczej na koniec marca 2024 r. wyniosła 291,6 tys.” – czytamy dalej.
W I kwartale 2024 r. wpływy segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana ze sprzedaży wydawnictw utrzymały się na zbliżonym poziomie w stosunku do analogicznego okresu 2023 r. i wyniosły 25,8 mln zł.
„Wpływy ze sprzedaży treści Gazety Wyborczej stanowiły 24,5 mln zł i wzrosły o 0,4% w stosunku do pierwszego kwartału 2023 r. Była to zasługa wyższych wpływów ze sprzedaży cyfrowej wersji dziennika, przy spadających przychodach z papierowego wydania 'Wyborczej'” – czytamy dalej.
W I kwartale 2024 r. „Gazeta Wyborcza” utrzymała pozycję lidera pod względem sprzedaży wśród dzienników opiniotwórczych. W tym czasie średnia sprzedaż wydań Wyborczej wyniosła 35,2 tys. egzemplarzy i zmniejszyła się o 15,2% r/r, podano także.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews