Amica ocenia, że III kwartał br. będzie dla spółki najtrudniejszy, z niższą rok do roku sprzedażą i stratą operacyjną być może głębszą niż w II kwartale br., poinformował członek zarządu ds. finansowych i personalnych Michał Rakowski.
„Trzeci kwartał będzie, w mojej ocenie, ewidentnie najtrudniejszy. Wiemy już, jak sprzedaż wyglądała w lipcu i sierpniu, spodziewam się tu mniejszych wartości za cały kwartał niż w roku ubiegłym” – powiedział Rakowski podczas konferencji prasowej.
Wyjaśnił, że największe spadki w zakresie wolumenów dotyczą sprzętu grzejnego i są „spore”, przede wszystkim dlatego, że cały rynek wschodni odnotował duży spadek.
„Trzeci kwartał będzie najtrudniejszy i zapowiada się, że również możemy mieć stratę głębszą na działalności operacyjnej. Głębszą niż w II kwartale” – dodał.
„W zakresie IV kwartału, jestem odrobinę bardziej optymistyczny. Mimo, że widzimy spadek popytu na nasze produkty, ale nie tylko [nasze], bo cały rynek wykazuje tendencję spadkową. W ostatnich miesiącach roku jednak liczymy, że sezon na sprzęt grzejny wystąpi” – kontynuował członek zarządu.
Amica odnotowała 7,2 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wobec 21,1 mln zł zysku rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 20 mln zł wobec 29,5 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 795,7 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 773 mln zł rok wcześniej.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2021 r. miała 3 434 mln zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews