Amica ocenia, że w maju poprawiała się jej sprzedaż na rynkach zachodnich, ale w Polsce nie było znaczącego odbicia, poinformował członek zarządu ds. finansowych i zasobów ludzkich Michał Rakowski.
„Kwiecień podobny, jak I kwartał. Natomiast mamy już lepsze sprzedaże w maju. Mówiłem tu o rynku zachodnim, wspominane wcześniej lepsze sprzedaże w Niemczech, również we Francji i Anglii. Sądzę, że II kwartał w segmencie rynku zachodniego będzie lepszy. Czekamy, co będzie na rynku polskim. Niestety, te spadki w Polsce największe, tracimy też w stosunku do rynku. Podejmujemy działania, żeby tę sytuację zmienić, ale do końca maja znaczącego odbicia nie notujemy. Dlatego myślę, że II kw. dla rynku polskiego zakończy się na podobnych poziomach w stosunku do zeszłego roku, jak kwartał I” – powiedział Rakowski podczas konferencji prasowej.
„Przed nami jest sporo wyzwań [na rynku polskim] szczególnie w zakresie pozycjonowania naszych produktów. Na pewno będziemy chcieli znaleźć sposób, żeby to pozycjonowanie było wyższe i w ten sposób realizować lepsze wyniki na rynku polskim. Mam nadzieję, że to będzie też związane z odbudowaniem się rynku AGD i wtedy te udziały naszego sprzętu grzejnego będą lepsze” – dodał.
Rakowski poinformował też, że w tym roku trudniej będzie wprowadzać podwyżki cen.
„W 2022 r. notowaliśmy dwie sesje podwyżkowe, na początku i w połowie roku, średnio po 5% podwyższaliśmy nasze ceny. W tym roku wobec aktualnej sytuacji popytowej będzie to dużo trudniejsze i na pewno ograniczymy się do wyjątkowych sytuacji, w których nie będziemy mieli już możliwości z naszymi dostawcami w zakresie lepszych kosztów” – wskazał.
W komentarzu do wyników za I kw. spółka podawała, że zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży o 15% r/r, do 717 mln zł, przy czym sprzedaż produktów i towarów okazała się stabilna na rynkach południowych, spadła o 10% r/r w Skandynawii i na rynkach wschodnich, zniżyła się o 14% r/r w Europie Zachodniej, a spadek popytu najmocniej był odczuwalny w Polsce (-25% r/r).
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2022 r. miała 3 415,8 mln zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews