Platforma Automarket, należąca do grupy PKO Banku Polskiego, sprzedała w II kw. br. ok. 1 200 aut o łącznej wartości prawie 90 mln zł, podała firma. Celem na 2023 rok jest sprzedaż 4,5 tys. aut. Platforma planuje również otworzyć w ciągu roku pierwsze stacjonarne punkty sprzedaży.
W ciągu trzech lat od powstania platformy za jej pośrednictwem sprzedano ponad 10 tys. aut o wartości prawie 700 mln zł, a 8 na 10 transakcji dotyczyło finansowania w postaci wynajmu długoterminowego lub leasingu. Średnioroczny wzrost dynamiki sprzedaży wyniósł w latach 2020-2023 ponad 50%, a wartość wolumenu sprzedaży wzrosła o ponad 60% w tym okresie, podano.
„Stałe wzrosty sprzedaży doprowadziły nas do rekordu w drugim kwartale 2023 roku, kiedy sprzedaliśmy prawie 1 200 aut o łącznej wartości prawie 90 mln zł. Jednocześnie poprawiliśmy dotychczasowy najlepszy rezultat uzyskany w pierwszym kwartale tego roku o ponad 10%. Takie wyniki nie są wyłącznie efektem poprawy koniunktury na polskim rynku samochodów osobowych, ale przede wszystkim naszej pracy nad dostosowywaniem oferty do potrzeb i wymagań klientów” – powiedział prezes PKO Leasing Paweł Pach, cytowany w komunikacie.
„Na przestrzeni trzech lat działalności udało nam się zwiększyć udział samochodów dealerskich z 55% do ponad 70%, co nie byłoby możliwe bez poszerzania i pielęgnowania współpracy z dealerami. Tylko w trakcie ostatniego roku udało się nawiązać współpracę z 8 nowymi sieciami dealerskimi, dzięki czemu jest ich obecnie 62. Zdajemy sobie jednak sprawę, że z czasem będzie nam coraz trudniej pozyskiwać nowych partnerów. W związku z tym postanowiliśmy przygotować mechanizmy, mające skłonić obecnie współpracujących z nami dealerów do dalszego wzrostu zaangażowania w rozwój platformy. Pracujemy nad wdrożeniem rozwiązań, które będą motywować najlepszych partnerów i zapewniać im wymierne, w tym finansowe, korzyści ze współpracy z Automarket.pl, na wzór premii importerskich” – dodał dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu PKO Leasing odpowiedzialny za rozwój Automarket Tomasz Otto.
Obecna trajektoria wzrostu oraz wyniki z pierwszej połowy 2023 roku pozwalają z optymizmem myśleć o realizacji celu na 2023 rok, jakim jest 4,5 tys. sprzedanych aut. W kolejnych latach Automarket.pl planuje dalsze wzrosty sprzedaży, co będzie możliwe przede wszystkim dzięki działaniom marketingowo-brandowym, dalszej integracji z kanałami PKO Banku Polskiego oraz uruchomieniu stacjonarnych punktów sprzedaży, podkreślono.
„Obecnie pracujemy nad umocnieniem pozycji marki Automarket.pl, również w świecie offline. W związku z tym w ciągu roku planujemy otworzyć pierwsze stacjonarne punkty sprzedaży, w których klienci będą mogli obejrzeć auta z naszej oferty oraz umówią się na jazdę próbną. Równocześnie zamierzamy pogłębiać współpracę z PKO Bankiem Polskim, aby jeszcze skuteczniej docierać do jego 11 mln klientów i lepiej odpowiadać na ich motoryzacyjne potrzeby. Planujemy osiągnąć to poprzez zaangażowanie sieci sprzedaży banku, czy też rozwój integracji z należącymi do niego zdalnymi kanałami obsługi. Wierzę, że w najbliższych latach Automarket stanie się dla klientów PKO Banku Polskiego miejscem, które jako pierwsze przychodzi na myśl, jeśli chodzi o wybór i sfinansowanie auta. Będziemy do tego konsekwentnie dążyć” – dodał Otto.
Automarket jest pierwszą w Polsce internetową platformą do zakupu samochodów, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Dostępne na niej auta pochodzą zarówno z zasobów grupy kapitałowej banku, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących ze spółkami grupy.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 431,45 mld zł na koniec 2022 r.
Źródło: ISBnews